تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچ موردی از شیوع تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است/اقدامات پیشگیرانه همچنان ادامه دارد

ساعت: 16:09 منتشر شده در مورخ: 1396/04/21 شناسه خبر: 1147465

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در حال اجرا است، گفت: هیچ موردی مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو تا کنون در حوزه دامپزشکی استان زنجان گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر حاج کاظمی  امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان ،با تاکید بر اینکه اشاعه چنین شایعاتی فقط برای تشویش اذهان عمومی است، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع تب کریمه کنگو در دو سطح روستایی و شهری همچنان ادامه دارد و در این میان شهروندان بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیماری ویروسی تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی، زمینه را برای ایجاد مخاطرات و تلفات دام فراهم می‌کند، تصریح کرد: تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه‌ها و تماس افراد انسانی با بافت و خون دام‌های آلوده منتقل می‌شود و برای کنترل شیوع، افرادی که با دام سر و کار دارند باید نکات بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از تماس با کنه و یا دام‌هایی که به صورت غیر مجاز کشتار شده‌اند، خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر این‌که شهروندان در صورت مشاهده دام آلوده و موارد مشکوک سریعاً با سامانه ۱۵۱۲ تمس حاصل کنند، افزود: سالگذشته در راستای مبارزه با شیوع تب کریمه کنگو، یک میلیون و ۷۵ هزار مترمربع از جایگاه‌های دامداری و ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ راس دام سمپاشی شدند.

حاج کاظمی با بیان اینکه تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و انتقال کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی از دیگر اقدامات اساسی و مطلوب اداره‌کل دامپزشکی طی سال گذشته بود،ابراز کرد: اگر لاشه‌های کشتار شده ۲۴ ساعت در سردخانه نگه‌داری شود، عامل تب کریمه کنگو، تب مالت و بسیاری از بیماری‌ها غیر فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت مستمر بر مراکز عرضه گوشت و تشدید نظارت‌ها در فصول گرم سال، برخورد با متخلفان و افرادی که کشتار غیرمجاز انجام می‌دهند، همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی به کارکنان کشتارگاه‌ها و میادین دام، سلاخان و قصابان از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان برای مقابله با شیوع تب کریمه کنگو به شمار می‌رود، عنوان کرد: سال گذشته در همین راستا ۱۰۸ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان به این شایعات توجه نکنند و گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند، یادآور شد: در حال حاضر کانون‌های بیماری تب کریمه کنگو در استان زنجان توسط اکیپ‌های دامپزشکی در حال پایش است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت بدون برچسب دامپزشکی در مراکز عرضه و قصابی‌ها، مراتب را با شماره 1512 در میان بگذارند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچ موردی از شیوع تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است/اقدامات پیشگیرانه همچنان ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..