تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یکی بخاطر بدحجابی همسرش طلاق میگیرد دیگری تشویق به بدحجابی می کند!

ساعت: 14:26 منتشر شده در مورخ: 1396/04/21 شناسه خبر: 1147560

فصل تابستان این اصل دینی ما بیشتر تحت الشعاع قرار می گیرد؛ مد، زیبایی، به روز بودن، سلیقه ای رفتار کردن و ... همه حجاب را نشانه می گیرند و چیزی که ما در خیابان هایمان می بینیم هجوم انواع و اقسام سلیقه ها با هزاران نگرش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل، گرمای هوا مناسب با فصلش است، تابستان است و گرمایش، همانطور که زمستان است و سرمایش... به طبع این گرما و سرما، لباس هایمان نیز در هر فصل عوض می شوند، هم اکنون با وجود این گرمای زیاد، لباس های نازک و خنک در هر ویترینی به نمایش گذاشته شده اند و البته تنوع این لباس ها برای زنان جامعه بالاتر است.

جدای از نوع پوشش، فرهنگ این موضوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چنانچه هر سال که می گذرد، فرهنگ پوشش در جامعه نیز با توجه به تنوع هایی که وجود دارند، تغییر می کند.

کشور ما دارای یک نظام اسلامی است، دین مبین اسلام در کنار تمام آموزه های دینی خود، برای نوع پوشش هم برای زنان و هم برای مردان چارچوب هایی مشخص کرده است، اما متاسفانه گاهی این چهارچوب ها رعایت نمی شوند و به نوعی حجاب و طرز پوشش دل بخواهی و سلیقه ای می شود و البته این دل بخواهی بودن هم تحت تاثیر بسیاری از جریانات قرار می گیرد که تاکنون هیچ ارگانی نتوانسته این جریانات را مدیریت کند!

فصل تابستان این اصل دینی ما بیشتر تحت الشعاع قرار می گیرد؛ مد، زیبایی، به روز بودن، سلیقه ای رفتار کردن و ... همه حجاب را نشانه می گیرند و چیزی که ما در خیابان هایمان می بینیم هجوم انواع و اقسام سلیقه ها با هزاران نگرش است.

به سراغ مردم تبریز می روم، می خواهم نظرشان را در مورد حجاب و طرز پوشش هم برای زنان و هم مردان بپرسم.

سطح اعتقاداتم در این حد است!

زن و مرد جوانی را می بینم که در مقابل مغازه ای ایستاده اند، زن جوان مانتویی جلوباز به تن و شالی نازک نیز بر سر دارد. در ابتدا از وی در مورد دیدگاهش نسبت به حجاب میپرسم.

با لبخندی که به لب دارد، می گوید: فکر می کنم طرز پوشش هر فردی به خودش ربط دارد، نباید حجاب زوری را قبول کرد، خب من سطح اعتقاداتم در این حد است و البته در کنار آن به کسانی که حجاب کامل و چادر دارند نیز احترام قائلم.

همسر وی نیز در تکمیل سخنان این زن جوان می گوید: من هم با نظر همسرم موافقم، هر کسی هر طور دوست دارد لباس بپوشد.

وی در پاسخ به سوال من که در این بین چارچوب های دینی چه می شود و اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم، تنها سکوت می کند و لبخند می زند و می گوید: ما باید جایی برویم و "می روند..."

گیر داده اید به این حجاب!
به سراغ دختر جوانی میروم که چادر به سر دارد. خودم را خبرنگار معرفی می کنم و موضوع گزارش را به وی می گویم.

در ابتدا علاقه ای به صحبت کردن ندارد اما در ادامه با بیان اینکه همین چادرم به زور پدرم است؛ می گوید: چه می شود در همین کشور ما هم حجاب آزاد باشد و ما دختران هم بتوانیم آزادانه و هر جور که دوست داریم لباس بپوشیم و زیبا شویم!

پدرم از دین فقط حجاب را می داند

این دختر جوان که ۱۹ سال سن دارد، اظهار می کند: فکر می کنم ما فقط در شناسنامه به زور مسلمان شده ایم، من دوست دارم جور دیگر لباس بپوشم.

به وی می گویم "تو دوست نداشتی مسلمان باشی، یعنی نمی دانی دین اسلام کامل است و هیچ اعتقادی به این مسائل نداری؟"... می گوید: من از دین فقط همین چادر را می دانم که به زور سرم کرده اند تا به اعتقاد خانواده ام در امان باشم، پدر من هم از دین نه نماز می داند و نه قرآن و نه حتی روزه، فقط زور می کند که باید این چادر بر سرت باشد!

اظهارات این دختر جوان برایم غیر قابل لمس نیست، بیشتر اعتقادات جوانان امروزی ما در همین سخنان خلاصه می شود...

به سراغ زن و مردی می روم که در کنارشان دختربچه حدود ۵ ساله و چادر به سر در کنارشان ایستاده است.

حجاب باعث مصونیت زن است

مرد جوان در گفتگو با خبرنگار ائل با  بیان اینکه یکی از شرایط من برای ازدواج، حجاب همسرم بوده است، می گوید: به اعتقاد من، حجاب به معنای واقعی کلمه می تواند باعث مصون ماندن زن شود.

وی ادامه می دهد: در جامعه کنونی ما، حالا کاری ندارم که چرا به این وضعیت کشیده شده است، حجاب می تواند عامل بازدارنده از بسیاری از گناهان باشد.

ریحانه ۵ ساله تحت تاثیر مادرش قرار دارد

آقای جوانشیری با اشاره به اینکه دختر کوچک من به مادر خود نگاه می کند و از وی تربیت می یابد، بیان می کند: ریحانه تنها ۵ سال سن دارد، اما پابه پای مادرش نماز می خواند و حتی دوست دارد وقتی بیرون می رویم چادر هم سر کند.

علاقه به زیبایی ها زنان را به بدحجاب بودن ترغیب می کند

همسر این مرد جوان نیز در ادامه می گوید: ماهواره یکی از عواملی است که باعث شده نگاه ها بهحجاب بسیار تغییر یابد، استفاده از زنان از آرایش های زننده و لباس هایی که زیبایی زن را چند برابر می کنند، باعث ترغیب دختران جوان به استفاده از این لباس ها شده است، به گونه ای که از دین و خدا فاصله گرفته اند و این زنان را الگوی خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی حتی نمی توان فردی را امر به معروف و نهی از منکر کرد، گفت: چند روز پیش شال یک دختر جوان در خیابان بر روی شانه اش افتاده بود، وقتی من نسبت به این موضوع وی را باخبر کردم، به من پرخاش کرد که به تو چه ربطی دارد!

با این زوج جوان خداحافظی می کنم...

اهمیت خانواده در اثر بخشی به موضوع مهمی چون حجاب را نمی توان کتمان کرد. متاسفانه محیط های خانوادگی ما از موضوعات دینی فاصله گرفته اند و این مهمترین آسیب پیش روی جوامع دینی است.

همسر برادرم به خاطر عدم رعایت حجاب طلاق گرفت

با مرد میانسالی هم صحبت می شوم. وی حجاب را برای جامعه ضروری می داند و بیشتر از زنان گلایه دارد که از این اصل مهم در جهت امیال شیطانی بهره گرفته می شود.

آقای فدایی در گفتگو با خبرنگار ائل با بیان اینکه حجاب زنان در بیرون آن هم در فصل تابستان به شدت زننده است، می گوید: همسر برادر من به خاطر تاثیر گرفتن از پوشش های غربی و به دلیل اینکه برادرم موافق این پوشش ها نبود طلاق گرفت.

چرا زنان باید خود را در معرض نمایش قرار دهند؟!

وی ادامه داد: چه لزومی دارد، زنان در بیرون از خانه شان اینگونه خود را در معرض نمایش مردان قرار دهند، فکر می کنم امنیت زنان با این کارهایی که میشود زیر سوال می رود و زنان بیشترین بازنده هستند.

زنان باید به این درک برسند که حجاب به نفعشان است

این مرد میانسال با بیان اینکه حجاب موضوعی نیست که گفت در کشور ما اجباری است، اظهار کرد: وقتی همه زنان و دختران به این درک برسند که حجاب تنها و تنها به نفع خودشان است و البته به نفع بنیان خانواده، از آن استقبال می کنند و نمی گویند که حجابشان به اجبار است!

وی در پایان گفت: متاسفانه در سال های اخیر وضعیت حجاب در کشور ما بسیار بد شده است و یه نوعی یک جای کار می لندگد.

با حجاب راحت ترم

خانم سالاری هم در گفتگو با خبرنگار ائل با بیان اینکه حفظ حجاب در این روزهای سال بسیار عاشقانه است، می گوید: من از سال گذشته حجاب چادر را برای خود انتحاب کرده ام، فکر می کنم با چادر بسیار راحت ترم و البته به خدا هم نزدیک تر، خود را در امنیت بیشتری با این چادر احساس می کنم.

وی در ادامه می گوید: امیدوارم روزی برسد که زنان و دختران ما با جان و دل مشتاق حجاب باشند، وگرنه حجاب اجباری هیچ وقت آن ها را راضی نخواهد کرد.

دختر دانشجوی جوانی را می بینم که حجاب چادر بر سر دارد، با وی به گفتگو می نشینم.

با حجاب به خدا نزدیک ترم و احساس خوبی دارم

می گویم با این چادر گرمت نمی شود، آن هم در این فصل از سال و گرمای زیاد! با خنده پاسخم را می گوید: رعایت حجاب بسیار شیرین است، فکر می کنم با حجاب، به خدا نزدیک ترم و بیشتر هوایم را دارد!

ادامه می دهد: خیلی ها به ما چادری ها می بخشید می گویند "امل" و "متحجر" و خیلی از این واژه های هم معنی! اما به اعتقاد من کسانی که با جان و دل حجاب را انتخاب می کنند، قید بسیاری از دلبستنی های دنیا را می زنند و خدا را انتخاب می کنند.

تحمل گرمای تابستان با حجاب راحت تر از تحمل گرمای جهنم است

یکی از دختران چادری هم که به ما نزدیک شده است، می گوید: من هم فکر می کنم تحمل گرمای این فصل از سال با این چادر بسیار راحت تر از گرمای جهنم باشد! (می خندد و می گوید هر چند خدا با بندگانش مهربان است!)

منظور از ظاهر مناسب، رعایت حجاب است؟!

مهسا هم از دختران جوانی است که از نظر حجاب، ظاهر مناسبی ندارد، وی در گفتگو با من میگوید: امروزه این نوع پوشش در جامعه طرف‌دار بیشتری دارد. حتی در آگهی های استخدام منشی و فروشنده و ... هم با صراحت به این نکته اشاره می شود، مثلا در آگهی قید می شود؛ با ظاهر مناسب، آیا به نظر شما منظور از ظاهر مناسب، رعایت حجاب است؟

بدحجابی به ضرر زنان و دختران مسلمان است

آقای حبیبی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است. وی در گفتگو با خبرنگار ائل با بیان اینکه حجاب ریشه اعتقادی دارد، می گوید: فکر می کنم رعایت حجاب توسط زنان و دختران در وهله اول به نفع خودشان و کانون خانواده شان است، تصور کنید زنی بدحجاب در خیابان باعث بدحجاب شدن زن دیگری شود، وقتی آن زن هم بدحجاب شود، مطمئنا این شیوع بدحجابی به ضرر زن اولی که مشوق بوده است، تمام خواهد شد، چون حتما آن زن صاحب پدر، همسر و فرزند است و از بسیاری جهات کانون گرم خانواده اش متزلل می شود.

وی ادامه می دهد: بسیاری از زنان در دین ما، همانند حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب و بسیاری از زنان مومنه به خاطر حجاب کتک خورده اند و اذیت شده اند.

ما وارثان این دین هستیم، بهترین الگوهای جهان ائمه پاک و مطهر ما هستند، الگوهای غربی هیچ گاه نخواهند توانست روح ما را ارضا کنند.

حجاب و سلامت خانواده

نمی توان منکر این واقعیت بود که حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی دارای آثار و ابعاد اجتماعی گسترده نیز هست و البته سلامت خانواده را نیز می توان مهمترین تاثیر آن دانست.

دین مبین اسلام خواهان رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و فضیلتی و معنوی زن است، این زن است که تاثیرگذارترین فرد خانواده است، باید فرهنگ حجاب به عنوان فرهنگی که به دنبال منزوی کردن زن نیست، در جامعه بسط یابد و زنان بدانند کرامت انسانی شان در سایه حفظ حجاب و رعایت عفاف تامین می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یکی بخاطر بدحجابی همسرش طلاق میگیرد دیگری تشویق به بدحجابی می کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..