تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد پایانه صادراتی ماهیان خاویاری در مازندران/ ارزش یک کیلو خاویار معادل 6 هزار لیتر نفت است

ساعت: 14:17 منتشر شده در مورخ: 1396/04/21 شناسه خبر: 1147618

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون جویبار خبر داد

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون جویبار از ایجاد پایانه صادراتی خبر داد و گفت: ارزش یک کیلو خاویار معادل 6 هزار لیتر نفت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسین اسلامی در گفت‌وگو با بلاغ از ایجاد پایانه صادراتی ماهیان خاویاری در مازندران خبر داد و اظهار کرد: این پایانه صادراتی برای فروش خاویار، ماهیان خاویاری و مشتقات آن است که تکمیل آن دو سال طول کشید.


وی با بیان اینکه فاز اول مجتمع پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون در حال واگذاری است، افزود: این پروژه شامل تولید 5 هزار تن گوشت ماهیان خاویاری، 100 تن خاویار، 15 هزار تن گوشت ماهیان سردآبی و محصولات مشتق شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون جویبار، ماهیان خاویاری را سرمایه ملی کشور دانست و تصریح کرد: ارزش یک کیلو خاویار معادل 6 هزار لیتر نفت است.

اسلامی با اعلام اینکه تولید ماهیان خاویاری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: ماهی خاویاری به دلیل ارزش‌آفرینی بالایی که دارد می‌تواند منابع داخلی را با ارزآوری مناسب تقویت کند.

این تولیدکننده نمونه استانی با بیان اینکه تفکیک ماهی خاویار نیز ارزآور است، بیان کرد: پوست ماهیان خاویاری بسیار گران قیمت، چسب کیسه شنای ماهی بسیار ارزآور، روغن کبد ماهی سلامتی‌آور و گوشت آن بسیار گران قیمت است، بنابراین می‌توان از ماهی خاویاری به عنوان یک جواهر نام برد.

وی متذکر شد: متاسفانه منابع دریایی این ماهی به شدت کاهش یافته، به طوری که صید 28 هزار و 500 تنی سالانه آن به تاریخ پیوسته و نسل دریایی آن در حال انقراض است.

مدیر مجتمع تولید ماهیان خاویاری قره‌برون با اعلام اینکه چشم‌انداز وی برای سال 1404 تولید 100 تنی خاویار و 5 هزار تنی ماهیان خاویاری در سال است، اظهار کرد: از سال 97 اولین ماهی‌های خاویاری مجموعه تولیدی وی 12 ساله شده و وارد چرخه فروش در بازارهای هدف می‌شوند.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی و مدیر صندوق توسعه ملی دعوت می‌کنم تا از این مجتمع تولیدی بازدید داشته باشند و ببینند که با 10 درصد حمایت تسهیلاتی دولت توانستیم با اتکا به تلاش و همت شبانه‌روزی چنین سرمایه عظیمی را برای کشور در ساحل دریای خزر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد پایانه صادراتی ماهیان خاویاری در مازندران/ ارزش یک کیلو خاویار معادل 6 هزار لیتر نفت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..