تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازیگر نقش جوکر/ بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طول تاریخ سینما و در میان کتاب‌های کامیک، تبهکاری به محبوبیت جوکر وجود ندارد که به این شکل به یاد ماندنی شود. کاراکتر جوکر حدود 70 سال پیش متولد شد. این کاراکتر تبهکار و شگفت‌انگیز در غالب کامیک‌های بتمن حیات یافت و آن‌قدر به شهرت رسید که حتی عده‌ای در سراسر جهان کامیک‌های بتمن را با نام جوکر می‌شناسند. این ضد قهرمان که در طی 7 دهه اخیر، در فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌های ویدئویی و ... برگرفته از کامیک بتمن، حضور داشته است، تقریبا از ابتدا دشمن اصلی بتمن به شمار می‌رود.

کریستوفر نولان کارگردان بزرگ هالیوود که ساخت سه تا از پرمخاطب‌ترین آثار برگرفته از کامیک بتمن را در کارنامه دارد، در سال 2008 بعد از ساخت فیلم «شوالیه تاریکی» بیان کرد که تاکنون فیلمی ندیده است که به این شکل کاراکتر دوم فیلم و تبهکار فیلم «جوکر» از کاراکتر اول و قهرمان فیلم «بتمن» نزد طرفداران محبوب‌تر باشد.

کاراکتر جوکر، کاراکتر بزرگی است و زوایای پیچیده شخصیتی این کاراکتر باعث شده است که بسیاری از بازیگران درجه یک هالیوود، از قبول نقش این کاراکتر در فیلم‌های مختلف سر باز بزنند حتی بسیاری از بازیگرانی هم که این نقش را پذیرفته‌اند، آن را خراب کرده‌اند و این موضوع روی سابقه بازیگری آنها نیز تأثیر گذاشته است. اما فقط عده انگشت شماری توانسته‌اند این کاراکتر را آن طور که حق آن است ادا کنند و به دنبال این موفقیت نامشان در تاریخ سینما جاودانه شد.

در این مقاله به بازیگرانی می‌پردازیم که تاکنون نقش جوکر را در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی ایفا کرده‌اند.

سزار رومرو


بازیگر نقش جوکر/ بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند

سزار رومرو اولین بازیگری بود که نقش جوکر را در مقابل دوربین تلویزیون ایفا کرد. وی در پانزدهم فوریه 1097 در نیویورک، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد و در سال 1966 و در سن 59 سالگی، ایفای نقش اولین کاراکتر جوکر در مقابل دوربین به او محول شد. نقش او در سریال «بتمن» شکل گرفت که در آن زمان با اقبال بسیار خوبی مواجه شد. رومرو، یکی از بهترین و با استعدادترین بازیگران زمان خودش بود. وی پیش از پذیرفتن این نقش، سابقه بسیاری در زمینه بازیگری داشت. در این سریال ایفای نقش بتمن را «آدام وست» بر عهده داشت، او در مستندی که بعدها درباره همین سریال تهیه شد، عنوان کرد: «رومرو انرژی و جذابیت بالایی به نقش جوکر افزود، نمی‌دانم چطور این کار را کرد!» خود رومرو درباره ایفای کاراکتر جوکر می‌گوید: «وقتی شما لباس جوکر را به تن می‌کنید، کار شما برای ایفای نقش خیلی راحت‌تر می‌شود، از آنجا که این لباس، خودش کاراکتر را در شما نهادینه می‌کند. «رومرو در اول ژانویه سال 1994 از دنیا رفت و به عنوان اولین بازیگری نام گرفت که نقش جوکر را در مقابل دوربین ایفا کرده است.

جک نیکلسون

بازیگر نقش جوکر/ بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند

جک نیکلسون، اسطوره برجسته بازیگری و بازیگر توانای هالیوود، در سال 1989 کار ایفای نقش شاهزاده جرم (جوکر) را در فیلم «بتمن» پذیرفت. همزمان با ایفای نقش او و اکران این فیلم، اولین حضور کاراکتر جوکر بر روی پرده سینماها نیز شکل گرفت. نیکلسون در تاریخ 22 آوریل 1937 در نیوجرسی به دنیا آمد و توانایی او در بازیگری از همان دوران جوانی مشهود بود. او پیش از ایفای این نقش بازیگر مطرحی به شمار می‌آمد و فیلم «درخشان» را در کارنامه خود داشت که جزء شاهکارهای ژانر وحشت تاریخ سینما به شمار می‌رود. کارگردان فیلم بتمن که نیکلسون در آن ایفای نقش کرد، تیم بورتون بود. نیکلسون در یک مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرده بود: «نقش جوکر را به این دلیل پذیرفتم که با ایده‌ها و نوع بینش تیم بورتون به کامیک‌های بتمن و کاراکتر جوکر آشنا بودم؛ تیم بورتون یک نابغه است و می‌داند که چگونه کاراکتر جوکر را دربیاورد. نیکلسون در حال حاضر 80 سال دارد و از اسطوره‌های سینما هالیوود به شمار می‌رود.

هیث لدجر

بازیگر نقش جوکر/ بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند

تا پیش از سال 2008، جوکر سینمای جهان «جک نیکلسون» بود و همه مردم با شنیدن نام جوکر، چهره نیکلسون در ذهنشان تداعی می‌شد؛ اما در سال 2008 اتفاقی عجیب رخ داد. بازیگری که شاید خیلی از طرفداران او را نمی‌شناختند و پیشینه بسیار حرفه‌ای نیز نداشت، درخشید. در سال 2007 کارگردان بزرگ هالیوود، کریستوفر نولان تصمیم گرفت تا شماره دوم از سه گانه بتمن خودش را بسازد، سه گانه‌ای که طبق نظر برخی از منتقدان برترین سه گانه تاریخ سینما است. نولان متقاعد شد تا از کاراکتر جوکر در فیلم خودش استفاده کند و این را نیز می‌دانست که اگر کاراکتر جوکر فیلمش موفق نباشد، فیلم او نیز تحت تاثیر قرار می‌گرفت، به این خاطر که کسی دوست نداشت چهره ثبت شده جوکر در ذهنش را بعد از گذشت 20 سال از نیکلسون به بازیگر دیگری تغییر دهد. پیشنهادهای بسیاری به نولان می‌شد که برای انتخاب کاراکتر جوکر فیلمش، از بازیگران بزرگ و مشهور استفاده کند، اما نولان انتخاب دیگری داشت. زمانی که او نام هیث لدجر را به عنوان بازیگر انتخابی‌اش برای کارکتر جوکر معرفی کرد، موجی از انتقاد به سمت او روانه شد، تا جایی که در آن زمان و پیش از اکران فیلم این جمله بین طرفداران بسیار معروف شد که «اگر نولان به شکل تصادفی یک نفر را از کوچه و خیابان انتخاب می‌کرد و کاراکتر جوکر را به او می‌داد، خیلی بهتر از هیث لدجر می‌توانست نقش جوکر را ایفا کند. «این جریانات سپری شد و فیلمبرداری فیلم «شوالیه تاریکی» نولان در آخرین ماه سال 2007 به پایان رسید. یک ماه بعد و در 22 ژانویه سال 2008 خبر مرگ هیث لدجر منتشر شد و همه را در شوک فرو برد. علت مرگ او توسط پلیس، استفاده بیش از حد از قرص‌های آرام‌بخش گزارش شد. بعد از مرگ لدجر 28 ساله، دیگر کسی به او انتقادی نکرد و همه به مدت 6 ماه انتظار کشیدند تا در تابستان سال 2008 فیلم او را ببینند. بعد از اکران فیلم، همه چیز تغییر کرد. منتقدانی که بدون دلیل لدجر را مورد آماج انتقادهای تند خودشان قرار داده بودند، حرفشان را پس گرفتند، تمام افرادی که از سینما خارج می‌شدند بدون شک تصویر ذهنی‌شان از جوکر تغییر کرده بود و هیث لدجر با بازی فوق‌العاده درخشان خودش در این نقش همه محاسبات را تغییر داده بود. همه لدجر را به خاطر بازی درخشانش تحسین کردند و عده‌ای بازی او را در کنار کاراکتر «پدرخوانده» با ایفای نقش مارلون براندو دو ایفای نقش بزرگ تاریخ سینما قلمداد کردند. 7 ماه بعد و در ژانویه 2009، جایزه اسکار برای بهترین نقش مکمل سال به کاراکتر جوکر و هیث لدجر رسید. اما او دیگر در قید حیات نبود که جایزه‌اش را با دستان خودش بپذیرد و خانواده‌اش به جای وی روی سن آمدند و مورد تشویق بسیار زیاد حضار قرار گرفتند. بعد از فوت لدجر، جک نیکلسون در مصاحبه‌های مطبوعاتی عنوان کرد: «پیش از اینکه هیث بخواهد نقش جوکر را بپذیرد پیش من آمد و از من درباره ایفای آن کمک خواست. من به او یک جمله گفتم و آن هم اینکه، زمانی که نقش جوکر را بازی می‌کنی دیگر نمی‌توانی هیچ وقت از آن خارج شوی و هیچ چیز مانند قبل نخواهد بود! «بعد از مرگ لدجر خیلی‌ها بر این باور بودند که بیرون آمدن از این نقش برای او غیرممکن بوده است و سرانجام نقش جوکر او را از پا درآورد و آخرین نقش این بازیگر جوان در طول زندگی‌اش شد .

جرد لتو

بازیگر نقش جوکر/ بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند

بعد از اتفاقات درام و عجیبی که در پی انتشار فیلم دوم نولان رخ داد، کاراکتر جوکر در انحصار هیث لدجر قرار گرفت و تا سال 2016 فقط در انیمیشن‌ها از این کاراکتر استفاده شد تا اینکه شرکت «دی سی» و «برادران وارنر» تصمیم گرفتند که در فیلم ضدقهرمانی خودشان با نام «جوخه انتحار» از این کاراکتر مرموز استفاده کنند. ایفای نقش جوکر بعد از هیث لدجر بسیار سخت بود اما در هر صورت این نقش به «جرد لتو» رسید. او در بیست و ششم دسامبر 1971 در لس آنجلس به دنیا آمد و در نظرسنجی‌ها تواناترین فرد برای ایفای این نقش انتخاب شد. فیلم «جوخه انتحار» اکران شد و فیلم موفقیت بسیاری کسب کرد. اما هیچ وقت جرد لتو نتوانست جایگاه لدجر را کسب کند و فقط نگاهی متفاوت از کاراکتر جوکر ارائه داد.

انتهای پیام/

کدام بازیگران نقش جوکر را در هالیوود بازی کرده‌اند؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازیگر نقش جوکر/ بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..