تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پای شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه «سلول درمانی» باز شد

فعالیت بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلول درمانی / اخذ مجوز رسمی ۳ محصول سلول‌درمانی از طرف سازمان غذا و داروبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که صبح امروز در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد،  اظهار کرد: امسال هم مانند سال گذشته معاونت علمی جشنواره ملی در سطح کشور برگزار می‌کند که در این ستاد توسعه علوم و فناوری در جهت صرفه‌جویی دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف  کار را تجمیع می‌کنند.

وی تأکید کرد: این کنگره بین‌المللی شامل قسمت‌هایی به نام کنگره بین‌المللی، کارگاه آموزشی، نمایشگاه دانش‌بنیان، برنامه کانون اندیشه و نوآوری، جایزه ملی، بخش دانش‌آموزی، برگزاری استارت‌آپ و فن بازار است که به صورت یکجا در جشنواره از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه برگزار می‌شود.

 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی افزود: همچنین لازم به ذکر است که ۲۰ کارگاه آموزشی از دیروز در نقاط مختلف تهران شروع به کار کرده‌اند و استقبال ثبت‌نام‌ها به گونه‌ای بود که تکمیل آن از دو هفته پیش صورت گرفت و در حال حاضر این کارگاه‌ها در دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم‌پزشکی، مؤسسه رویان، سازمان انتقال خون و ... برگزار می‌شود و باعث می‌شود که انگیزه و نشاط در آنان ایجاد شود، از جمله کارگاه‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد می‌توان به کارگاه ژن درمانی، کارگاه استفاده از حیوانات آزمایشگاه سلول‌های بنیادی، کارگاه مهندسی بافت، کارگاه‌های فیبرو‌پلاست و ... اشاره کرد.

 حمیدیه بیان کرد: رویداد استارت‌آپ از ۱۹ تا ۲۱ تیر ماه در دانشگاه تهران برگزار در حوزه سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جایزه ملی در حوزه‌های مختلف مقاله برتر، ایده برتر، پیشکسوت برتر، پایان‌نامه برتر و اختراع برتر ارائه می‌شود، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان جوایزی را به صورت تسهیلات به برگزیدگان ارائه می‌کند و لازم به ذکر است که در حوزه سلول درمانی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۷۰ شرکت می‌رسد و تعداد محصولات آن به بیش از ۳۵۰ محصول در حوزه فناوری و سلول‌درمانی می‌رسد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول بنیادی اظهار کرد: بخش بعدی این کنگره در زمینه دانش‌آموزان است که دومین دوره المپیاد آن برگزار شد و محل برگزاری آن در سالن اجلاس سران است و ما در نظر داریم که در این حوزه بر روی دانش‌آموزان با سنین پایین سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته پژوهش‌سراهای دانش آموزی در استان‌های البرز، فارس و کرمان در این زمینه راه‌اندازی شد و ما در نظر داریم که در سال جاری در استان‌های دیگر نیز این پژوهش‌سراها را راه‌اندازی کنیم.

حمیدیه بیان کرد: معاونت علمی تلاش بسیاری برای جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور دارد ستاد سلول‌های بنیادی نیز تلاش می‌کند تا در این زمینه نقش داشته باشد و توانسته تاکنون ۱۸۰ لیست از دانشجویان پسادکترا که تصمیم بر حضور در این شرکت‌ها را دارند جمع‌آوری کند.

 وی تأکید کرد: سال گذشته ۲۳ نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور و سال جاری ۴۰ نفر از آن‌ها به ما مراجعه کرده اند، همچنین در این کنگره نمایشگاهی برگزار می‌شود که بیش از ۴۰ غرفه دارند که غرفه کرمان اولین مزرعه حیوانات آزمایشگاهی کشور را ارائه می‌کند، سال گذشته نیز ۲ مرکز جامع سلول درمانی در استان‌های کشور قطب فارس و قطب شمال کشور (آذربایجان) راه‌اندازی شد.

 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: معیار انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان نوع محصولات، کیفیت، کمیت و پیش رفتن از مرحله‌ای است که در آن قرار دارند همچنین بخش بعدی این کنگره فن بازارهاست به گونه‌ای که برخی ملزومات سلول‌های بنیادی در کشور وجود دارند که ما نتوانستیم شرکتی را قانع بر ساخت و ساز آن کنیم به همین دلیل این محصول را به صورت فن‌بازار ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این کنگره ۶ هزار مقاله، ۱۴۰ سخنرانی و ۲۰۰ پوستر ارائه شده که سخنرانان این کنگره از کشور‌هایی همچون آمریکا، فرانسه، آلمان، چین، سوئیس، هلند و اتریش حضور دارند و ما در نظر داریم که اخلاق پزشکی، پزشکی قانونی و مسائل حقوقی و فقهی در زمینه سلول‌های بنیادی را در این کنگره بیان کنیم که مسئولان مختلف از وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و وزارت علوم حضور دارند.

حمیدیه افزود: همچنین اپلیکیشن علمی – تخصصی برای اولین بار در این کنگره رو‌نمایی می‌شود که توسط این اپلیکیشن نخبگان ایرانی با ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

 وی در پایان گفت: ۳ محصول سلول درمانی از طرف سازمان غذا و دارو مجوز رسمی دریافت کرده‌اند، همچنین اولین آیین‌نامه سلول‌درمانی کشور در حوزه پوست به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام شد.

انتهای پیام/

 اخذ مجوز رسمی سه محصول سلول‌درمانی از طرف سازمان غذا و دارو



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پای شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه «سلول درمانی» باز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..