تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌ حل‌ هایی برای مرتب کردن آشپزخانه

کد خبر: ۵۵۴۳۲۰

۸۷۹  بازدید

زماني كه بعد از يك روز پرمشغله به خانه باز مي‌گرديم، هيچ چيز بهتر از مرتب و منظم بودن آن، خستگي را از تن بيرون نمي‌كند. نظم و ترتيب در هر مكان و فضایی، حس آرامش و زيبايي آن را چند برابر می‌گرداند. انجام اين كار در آشپزخانه كه قلب هر خانه‌ای نيز به حساب می‌آید، علاوه بر اينکه كار در اين فضا را آسان مي‌کند در مرتب بودن كل خانه نيز تاثير زيادي دارد.

مجله منزل - حديث حقيقت: زماني كه بعد از يك روز پرمشغله به خانه باز مي‌گرديم، هيچ چيز بهتر از مرتب و منظم بودن آن، خستگي را از تن بيرون نمي‌كند. نظم و ترتيب در هر مكان و فضایی، حس آرامش و زيبايي آن را چند برابر می‌گرداند. انجام اين كار در آشپزخانه كه قلب هر خانه‌ای نيز به حساب می‌آید، علاوه بر اينکه كار در اين فضا را آسان مي‌کند در مرتب بودن كل خانه نيز تاثير زيادي دارد. در اين مطلب همراه من باشيد تا روش‌هاي نظم‌دهي را با هم بررسي كنيم.  راه‌حل‌هايي براي مرتب‌سازي آشپزخانهآشپزخانه‌ات را نظم بده!

كابينت


كابينت، يكي از اساسي‌ترين وسايل موجود در آشپزخانه است. هرچه تعداد كابينت‌ها بيشتر باشد، آشپزخانه نظم بيشتري خواهد داشت؛ به اين شرط كه به‌درستي از آنها استفاده شود. اگر آشپزخانه شما كوچك است و فضاي كافي براي قرار دادن لوازم آشپزخانه نداريد،  دراین صورت  اهميت كابينت‌ها بيشتر مي‌‌‌‌شود. در اين حالت كابينت‌هايي كه محل ذخيره انواع وسايل؛ اعم از وسايل آشپزخانه يا بسته‌هاي خوراكي و طبقه‌هاي مختلفي دارند، بسيار كاربردي هستند، چراكه مي‌توان در يك فضاي كوچك وسايل مختلفي را طبقه‌بندي كرد تا در عين حال فضاي زيادي از آشپزخانه نيز به هدر نرود.

 راه‌حل‌هايي براي مرتب‌سازي آشپزخانهآشپزخانه‌ات را نظم بده!

طبقه و شلف


اگر در آشپزخانه ديوار خالي داريد، بهترين كار نصب طبقه يا شلف بر روي آن است. مي‌توانيد براي نظم دادن به وسايل، آنها را بر روي شلف يا طبقه قرار دهيد. هم‌چنين مي‌توانيد بر روي آنها از اكسسوري‌هاي مختلف برای دكور كردن و زيباسازي آشپزخانه استفاده كنيد. با اين كار،  هم از فضا استفاده بهينه كرده‌ايد و هم آشپزخانه را مرتب‌تر جلوه خواهید داد.

 راه‌حل‌هايي براي مرتب‌سازي آشپزخانهآشپزخانه‌ات را نظم بده!

استفاده از سبد و ظروف نگهداري


معمولا كشوها از قسمت‌هاي شلوغ آشپزخانه به حساب می‌آیند. به هم‌ريختگي آنها باعث مي‌شود نتوانيم وسايل موردنياز خود را به‌راحتي پيدا كنيم و سردرگم مي‌شويم، پس بهتر است وسايل مختلف درون كشوها را دسته بندي كرده و درآنها  قرار دهيم. هم‌چنين گاهي اوقات وسايل آشپزخانه به حدي زياد هستند كه طبقات آشپزخانه فضاي كافي براي قرار گیری آنها را ندارد؛ بنابراين سبدها و  وسايل نگهداري راه‌حل مناسبي براي اين مشكل هستند. وسايل مختلف در آشپزخانه را طبقه‌بندي كنيد: مواد خوراكي، مواد شوينده، وسايل نظافت و غيره. آنها را در سبدهاي مختلف و در طبقات قرار دهيد. هم‌چنين مي‌توانيد از اين وسايل براي نگهداري برنج، ماكاروني، حبوبات، ميوه‌ها و غيره نيز استفاده كنيد.

 راه‌حل‌هايي براي مرتب‌سازي آشپزخانهآشپزخانه‌ات را نظم بده!

مرتب كردن زير سينك


يكي‌ديگر از قسمت‌هايي كه معمولا شلوغ و به هم‌ريخته است زير سينك ظرفشويي است. مواد شوينده، وسايل پخت و پز، سبدها و ... از مواردي هستند كه در زير سينك قرار مي‌گيرند. براي جلوگيري از به هم‌ريختگي در اين قسمت مي‌توان از سبدهاي چند طبقه استفاده كرد. هم‌چنين مي‌توان طبقات كوچكي را در پشت درب نصب كرد تا وسايل كوچك‌تر در آن جاي گيرند. علاوه بر آن پیشنهاد ما این است که از خلاقيت خود استفاده كرده و با نصب لوله، تخته و يا گيره در پشت درب كابينت،  درب‌هاي قابلمه و يا وسايل ديگري را در آن قرار دهيد تا براي وسايل بزرگ‌تر، فضاي بيشتري در كابينت باشد.

 راه‌حل‌هايي براي مرتب‌سازي آشپزخانهآشپزخانه‌ات را نظم بده!

نگهداري ساير وسايل


آشپزخانه هميشه محل نگهداري وسايل زيادي است؛ وسايل كوچك و بزرگي كه اغلب اوقات به آنها نياز است و  امکان دارد منظم نگه‌داشتنشان سخت به نظر برسد، ولي نگران نباشيد. راه‌حل‌هاي مختلفي وجود دارند كه اين مشكل را برطرف می‌كنند. نصب آويز در زير كابينت آشپزخانه و يا تهيه وسيله‌اي برای آويزان كردن آنها،  ايده بسيار خوبي است. ظروف پخت و پز، انواع ماگ‌ها و جاروهاي دسته‌بلند از وسايلي هستند كه امكان آويزان شدن  در فضاهاي مختلف آشپزخانه را  دارند.

 راه‌حل‌هايي براي مرتب‌سازي آشپزخانهآشپزخانه‌ات را نظم بده!
برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت  taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

معجزه رنگ در خانه های ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌ حل‌ هایی برای مرتب کردن آشپزخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..