تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روسیه پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از رایزنی معاون وزیر خارجه این کشور با دیپلمات‌های ایرانی اعلام کرد که مسکو و تهران بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تأکید کرده‌اند.

صراط: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه و ایران بر اهمیت پایبندی همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تأکید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق گزارش ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه این بیانیه را روز سه‌شنبه پس از رایزنی‌های «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه با دیپلمات‌های ایران در تهران منتشر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «ایران و روسیه تحلیل مفصلی از وضعیت فعلی اجرای 'برنامه جامع اقدام مشترک' (برجام) به عمل آورده و دیدگاه‌های خود را درباره مسائل امنیتی مورد نگرانی برای دو طرف در عرصه بین‌الملل، ابراز کردند.»

این بیانیه تأکید می‌کند: «طرف روس خاطر نشان کرد که ایران کاملاً به تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت منظم این موضوع را تأیید کرده است.»

مطابق این گزارش، مسکو و تهران همچنین ضمن خاطرنشان کردن کارآیی توافق هسته‌ای از حیث ضمانت امنیت بین‌المللی و منطقه و مسائل منع اشاعه هسته‌ای، بر اهمیت حفظ این توافق تأکید کرده‌اند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است: «این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که ضمانت اجرای مداوم و موفق برجام با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای طولانی‌مدت آن، تعهدی است که بر عهده امضاکنندگان این توافق و دیگران قرار دارد.»

ایران و گروه 1+5 روز 14 جولای سال 2015 به توافقی برای حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران رسیدند. این توافق از 16 ژانویه 2016 اجرایی شده است.

کارشکنی‌های طرف آمریکایی در اجرای تعهداتش در این توافق از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا افزایش یافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روسیه پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..