تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات اعزام حجاج مدینه قبل و مدینه بعد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمید محمدی درباره زمان آغاز پروازهای حج و طول دوره اعزام حجاج اظهار کرد: با برنامه‌ریزیهای انجام شده بخشی از عوامل ستادی و همچنین مجموعه‌هایی که هتلهای نخستین کاروانها را اداره می‌کنند در روز دوم مرداد ماه اعزام خواهند شد.

وی افزود: پروازهای کاروانهای حجاج مدینه قبل نیز از روز هشتم  مرداد شروع می شود و تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت؛ پروازهای کاروانهای مدینه بعد نیز از 20 مرداد آغاز می‌شود و تا سوم شهریور آخرین پرواز انشاالله وارد جده خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان تصریح کرد: کاروانهای «مدینه بعد» پس از ورود به جده با اتوبوس به میقات جحفه منتقل می‌شوند تا پس از محرم شدن در جحفه انشالله راهی مکه مکرمه شوند؛ حجاج به این نکته توجه داشته باشند که با وجود آنکه فاصله جده تا مکه حدود 75 کیلومتر است اما به دلیل ضرورت رفتن به حجفه سفر آنها تا سه ساعت و بعضاً ممکن است اندکی بیشتر  به طول انجامد و مسیر اعزام برای زائران طولانی به نظر برسد.

پروازهای مدینه قبل و مدینه بعد

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا اعزام همه حجاج به صورت مستقیم به مدینه  است، اظهار کرد: طبق برنامه، همه حجاج که مدینه قبل هستند به‌صورت مستقیم به مدینه می‌روند البته باید توجه داشت که سازماندهی و مدیریت نزدیک به 2 میلیون حاجی خارجی که عمده آنها از طریق هوایی وارد عربستان می‌شوند باید بسیار دقیق باشد و علی‌رغم احداث ترمینال جدید در فرودگاه مدینه منوره، باز هم ممکن است تغییر برنامه از جانب سعودیها صورت گیرد که البته تمامی تغییرات از قبل به اطلاع حجاج خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمامی پروازها از طریق هواپیمایی ایران و عربستان سعودی صورت خواهد پذیرفت، گفت: از حدود 15 سال قبل بر اساس تصمیمی که در کمیسیون مشترک اقتصادی اتخاذ شده است، 50 درصد پروازها با شرکتهای هواپیمایی ایرانی منتقل می‌شوند و 50 درصد هم توسط هواپیمایی سعودی انتقال می‌یابند.

فرودگاه ها و مقدمات پرواز

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد:  در سراسر کشور 20 ایستگاه پروازی برای اعزام حجاج وجود دارد که فرودگاه امام خمینی(ره) از مهمترین آنها به شمار می رود و هشت استان همجوار خود را پوشش می‌دهد؛ شرکتهای خدمات فرودگاهی کشور که مسئولیت فرودگاهها را بر عهده دارد امکانات لازم و کافی را  برای حجاج در نظر گرفته‌اند که پرواز آنها به سهولت انجام شود.

محمدی خاطر‌نشان کرد: بنابراین بهتر است که مدیران کاروانها به ویژه در تهران ترتیبی اتخاذ کنند که مراسم بدرقه و خداحافظی به‌صورت خیلی خوب در نقطه‌ای خارج از فرودگاه و ترمینالها صورت پذیرد تا مشکلات کمتری هم برای حجاج و مسوولان پیش بیاید.

وی به تدابیر اندیشیده شده در خصوص مدت اقامت زائران اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت امکانات فرودگاهی در جده و مدینه و تراکم جمعیت، به‌گونه ای که امکان پاسخگویی همزمان به تعداد زیادی پرواز وجود ندارد، سبب شده تا مدت زمان اقامت طولانی شود و کشورهای اعزام‌کننده را ملزم می‌کنند تا از اول ذی‌القعده پروازهای خود را شروع کنند؛ سازمان حج و زیارت تلاش می‌کند تا شروع پروازهای خود را از 9 ذی‌القعده برگزار کند و مدت اقامت تقریبا حدود 30 روز باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات اعزام حجاج مدینه قبل و مدینه بعد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..