تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




20 درصد بار مراجعه به اورژانس‌ها ناشی از عوارض دارویی است

20 درصد بار مراجعه به اورژانس‌ها ناشی از عوارض دارویی استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسام الدین شریف نیا  عضو انجمن داروسازان ایران در نشست خبری انجمن داروسازان ایران در خصوص تصمیم های شورای رقابت اظهار کرد: شورای رقابت در مصوبه جدید خود در زمینه داروخانه ها، صلاحیت ورود ندارد و از فعالان دارویی کشور هیچ نظری نگرفته است.

عضو انجمن داروسازان ایران در خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: بر طبق قانون 18  تا 20 درصد داروسازان باید در بیمارستان‌ها فعالیت کنند و به ازای هر 100 تخت باید  یک داروساز حضور داشته باشندکه کمیسیون بهداشت و درمان این قانون را پیگیری نمی‌کند.

شریف‌نیا عنوان کرد: اگر شورای رقابت به  فکر اشتغال داروسازان جوان است باید به حضور داروسازان   در بیمارستان‌ها هم توجه کنند زیرا در حال حاضر در برخی از  بیمارستان‌ها بدون نظارت داروساز دارو تجویز می شود.

شریف‌نیا  با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی رقابت حریم داروخانه‌ها و فاصله راه اندازی داروخانه برداشته  می شود، تصریح کرد: اگر مسئولان ذیربط به فکر  اشتغال داروسازان هستند باید کارانه‌ داروساز را  به موقع بپردازند زیرا با پرداخت  تنها 2هزار تومان به داروساز داروخانه نمی‌تواند سلامت داروی بیمار را تضمین کند.

 ارائه 90 درصدی داروی بدون نسخه به مردم

در ادامه این مراسم  شهاب‌الدین جنیدی عضو انجمن داروسازان ایران گفت: به جرأت می‌توان گفت به جزء داروهای قندی و شیمی درمانی نزدیک به 90 درصد داروهای مردم بدون نسخه ارائه می‌شود و 20 درصد مراجعه به اروژانس‌ها به دلیل عوارض دارویی و مصرف خودسرانه دارو است.

وی یاد آور شد: فعالیت داروسازان به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد و این موضوع در بیمه‌های پایه و تکمیلی هم صدق می‌کند اما مسئولان ،  دریافت خدمات از داروساز را سرمایه نمی  دانند و اگر  نهادهای دولتی و عمومی دست از سر حوزه دارو بردارند نزدیک به 12 هزار داروساز شاغل می شوند.

انتهای پیام/

لزوم ایجاد اشتغال برای داروسازان جوان در بیمارستان‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «20 درصد بار مراجعه به اورژانس‌ها ناشی از عوارض دارویی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..