تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شورای رقابت با جان مردم بازی نکند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سید حسام الدین شریف نیا در نشست خبری انجمن داروسازان ایران با انتقاد به تصمیم شورای رقابت در حوزه حریم داروخانه ها اظهار داشت: شورای رقابت در مصوبه جدید خود در حوزه داروخانه هیچ صلاحیت ورود ندارد و حتی از هیچ کدام از فعالان دارویی کشور نیز مشورت نگرفتند.

عضو انجمن داروسازان ایران با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس عنوان کرد: طبق قانون بالغ بر 18 تا 20 درصد داروسازان باید در بیمارستانها فعالیت کنند و به ازای هر 100 تخت باید داروساز حضور داشته باشند پس چرا کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر این قانون نمی شود.

شریف نیا ادامه داد: اگر شورای رقابت به فکر اشتغال داروسازان جوان است بیایند حضور داروسازان در بیمارستانها را اجرا کنند زیرا الان در بیمارستانها بدون نظارت داروساز دارو تجویز می شود، زیرا بسیاری از داروسازان جوان در آینده نیز امکان تاسیس داروخانه نخواهند داشت.

وی گفت: براساس مصوبه شورای رقابت قرار است حریم داروخانه ها و فاصله ایجاد داروخانه برداشته شود و این یعنی اینکه داروخانه های تبدیل به دیگر صنوف کنند مثلا در خیلی از بازارها مشاهده می کنید صنوفی مثل کفش، لباس فروشی ها و .... در خیابانهای معروف در کنار هم فعالیت می کنند درحالیکه ایجاد داروخانه بدون ضوابط جغرافیایی و رعایت نکردن فاصله بین دو داروخانه بسیار برای مردم ضرر خواهد داشت و مردم بسیاری از نقاط کشور از وجود داروخانه محروم می شوند و امکان تجمع داروخانه ها در کنار هم به وجود می آید. 

وی بیان داشت: اگر به فکر اشتغال داروسازان می خواهند باشند بیایند کارانه داروساز را بپردازند زیرا با پرداخت دو هزار تومان به داروساز داروخانه در هزینه نسخه ها هیچ کس نمی تواند سلامت داروی بیمار را تضمین کند، به هر حال درست کردن داروهای دستی نیز مسئولیت بالای دارد ولی به هیچ عنوان تعرفه های آن مناسب نیست.

همچنین شهاب الدین جنیدی - عضو انجمن داروسازان ایران نیز در ادامه این نشست خبری عنوان کرد: به جرات می توان گفت به جز داروهای قلبی و شیمی درمانی بالغ بر 90 درصد داروهای مردم بدون نسخه ارائه می شود و 20 درصد مراجعه به اورژانس ها به دلیل همین عوارض دارویی و مصرف خودسرانه است.

عضو انجمن داروسازان ایران خاطرنشان کرد: فعالیت داروسازان به صورت سرپایی در داروخانه ها و در بیمارستانها می تواند هزینه های درمانی را کاهش دهد و این در بیمه های پایه و تکمیلی نیز می تواند صدق کند ولی مسئولان گرفتن خدمات از داروساز را سرمایه نمی دانند.

وی بیان داشت: برای ایجاد اشتغال داروسازان اگر نهادهای دولتی و عمومی دست از سر حوزه دارو بردارند بالغ بر 12 هزار داروساز شاغل خواهند شد و نیاز به تصمیم های عجیب و مداخله گرانه شورای رقابت نخواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شورای رقابت با جان مردم بازی نکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..