تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل دارو به اندازه اسلحه سخت است/ انتقاد به تصمیم شورای رقابت

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، آرش محبوبی در نشست خبری انجمن داروسازان ایران درباره مشکل داروسازی کشور عنوان کرد: متاسفانه در این رشته هر کسی به خودش اجازه می دهد تا دخالت کند در حالیکه کنترل دارو در حد اسلحه است و چرا به اندازه دمپایی طبی سطح آن را پایین می آورند.

عضو انجمن داروسازان ایران ادامه داد: در 39 سال گذشته مشکلات بزرگی در حوزه دارو داشتیم، ولی همیشه سعی شده است کمبودهای دارویی به سرعت برطرف شود.

محبوبی با بیان اینکه در دوره مدیریت دکتر دیناروند - رئیس سازمان غذا و دارو قیمت داروهای وارداتی به نصف کاهش یافت، گفت: ولی باید از شورای رقابت این سئوال پرسید چرا باید به دارو به عنوان یک کالا نگاه کرد مگر دارو نان است و آیا سیستم بیمه‌ای ما می‌تواند وارد رقابت‌های دارویی شود؟ در حالیکه در حوزه دارو در هیچ کشوری امکان ندارد که نهادهای غیردولتی هر کاری را بدون نظارت انجام دهند.

عضو انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: ما بهترین داروسازان دنیا را در ایران داریم و 35 دانشمند برتر جهان را داریم، یعنی داروسازان هم علم تولید می کنند و هم خدمات ارائه می کنند.

وی ادامه داد: مسائلی چون ایجاد شغل که شورای رقابت مطرح می کنند یک عوام فریبی است در حالی که اگر بیمار پول نداشته باشد ما وظیفه داریم تا داروی بیمار را تامین کنیم و رقابت اصلا در این زمینه معنا ندارد، بنابراین تصمیم شورای عالی رقابت را به نفع سلامت مردم نمی دانیم.

عضو انجمن داروسازان ایران خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت کمترین دریافتی را داروسازان داشتند ولی بیشترین فداکاری ها را داشتند.

به گزارش تسنیم، برای تاسیس داروخانه آیین نامه قانونی وجود دارد و باید همه از آن پیروی کنند ولی شورای عالی رقابت می خواهد دارو را کالا به حساب آورد، درحالیکه دارو کالا نیست و خدمت است، و این در حالی است که مجلس و دیوان عدالت نیز قوانین وزارت بهداشت را باطل نکرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل دارو به اندازه اسلحه سخت است/ انتقاد به تصمیم شورای رقابت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..