تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محیط زیست گلستان تکذیب کرد ؛ دفن سموم در گرگان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ در جوابیه اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان آمده است : به استناد گزارش و خبر فردی ، حسب دستور مراجع قضایی استان بلافاصله در تاریخ 07/10/95 معاون فنی باتفاق تیم کارشناسی و بازرسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، به مکان های مورد نظر عزیمت وپس از حفاری ،کنده کاری و خاکبرداری در 7نقطه در اعماق 5/1 تا 2 متری ، در محوطه ها ی دو شرکت ،قوطی فلزی ، بشکه و بسته های نگهداری سموم و آثار جرم کشف نشد که نشان دهنده عدم دفن سموم ناکارآمد و یا سموم فاسد در محوطه های دو شرکت بود که بنابراین ، گزارش خبر مبنی بر دفن سموم در محوطه های دو شرکت مذکور ، کذب و بی اساس بوده است .


ولکن مسئله در همین حد اکتفا نشد بلکه با نگرش دقیق تر و همچنین عدم امکان سنجش سموم در خاک توسط آزمایشگاه محیط زیست، نمونه های خاک از عمق و سطخ خاک محوطه دو شرکت به آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست برای آزمون سموم در خاک ، ارسال شد.


به استناد گزارش آزمایشگاه معتمد ، هیچیگونه سموم فسفره و کلره در خاک محوطه دو شرکت یافت نشد . لذا برای دقت بیشتر ، مجدداً نمونه های خاک به آزمایشگاه معتمد دیگری ارسال شد . بر اساس گزارش آزمایشگاه معتمد دوم ،در محوطه شرکت جدید، سمومی شناسایی و یافت نشد اما در نمونه خاک شرکت قدیمی و منحل شده ، برخی به مقادیر ناچیز و جزئی در لایه سطحی خاک شناسایی شد که آن زمین قبلا کشاورزی بوده که بر حسب وظیفه از سوی محیط زیست استان ، با شرکت قدیمی و منحل شده ، مکاتبه و اعلام شد خاک قسمتی از کارخانه که به بعضی سموم آلوده است را پاکسازی نماید که شرکت مذکور ،خاک های آلوده را برداشت و به منظور پاکسازی و رفع آلودگی از دو تکنیک پالایش صحرایی و پالایش حرارتی استفاده نمود.


در روش پالایش صحرایی ، خاک برداشته شده در سطح زمین پخش شد و چندین روز در معرض آفتاب قرار گرفت . توسط فرایند های طبیعی (زیستی و نوری) با استفاده از نور خورشید و موجودات میکرو سکوپی ، آلاینده ها ، پاکسازی شدند اما به همین تکنیک اکتفا نشد برای اطمینان بیشتر و پاکسازی کامل خاک ، از روش پالایش حرارتی هم استفاده شد . شرکت تولید کننده سم جدید ، مجهز به تجهیزات پسماند سوز است که طی فرآیندی خاک پس از پایش صحرایی توسط گونی های مقاوم و مخصوص از محوطه شرکت قدیمی به شرکت جدید تولید کننده سموم جهت امحاء و بی خطر سازی ، حمل و انتقال داده شد. پسماند سوز مجهز به سه فیلتر می باشد که آلودگی از سه طریق کنترل و مهار می شود . ابتدا بخارات و بو در کوره سوزانده می شوند و هم با استفاده از فواره های آبشویی ، شستشو داده می شوند و هم از کربن فعال( بوگیر ) عبور می نمایند .

انتهای پیام / ا

دریاچه ارومیه الگوی نجات خلیج گرگان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محیط زیست گلستان تکذیب کرد ؛ دفن سموم در گرگان صحت ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..