تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدون شک حجاب مدافع آرامش، غیرت و انسانیت است

ساعت: 15:42 منتشر شده در مورخ: 1396/04/20 شناسه خبر: 1146631

در بیانیه بسیج جامعه زنان استان قزوین آمده است: حجاب سرمایه اصلی رهروان راه حضرت زینب کبری است و بدون شک حجاب مدافع آرامش، غیرت و انسانیت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ بسیج جامعه زنان استان قزوین به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:


بسم الله الرحمن الرحیم 
ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری‌های بلند برخود بیفکنند، این عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامنی ) شناخته شوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند و خداوند آمرزنده ی مهربان است. 
(سوره احزاب ، آیه 59) 

حضرت امام خمینی(ره): 
سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است، زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‌کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می‌کند. مبدأ همه سعادت ها از دامن زن بلند می‌شود زن مبدأ همه سعادت‌ها باید باشد. صحیفه نور،ج6،ص186 

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی):
نگاه عمومی به زن که در فرهنگ غربی نهادینه شده، نگاه غلطی است نگاه ابزاری است، نگاه اهانت آمیز است. زن برای نوازش چشم مرد، برای بهره وری نامشروع مر ، می‌خواهد به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود. این، بزرگترین اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندین لفافه تعارف آمیز این را بپوشانند و اسم های دیگری رویش بگذارند. (1386/4/13) 

در ابتدای این بیانیه آمده است: بیست و یکم تیرماه سال1314 هجری شمسی در تاریخ متمدن ایران اسلامی روزی است که حکومت استبدادی ووابسته به اجانب غرب ( پهلوی) می‌خواست با برداشتن تاج بندگی زنان ایران، این گوهر و مایه آرامش خانواده را تبدیل به ملعبه کند که با سیلی تاریخی شیر زنان حیا و غیرت روبروشد و آتش گلوله دژخیمان استبداد هم نتوانست چادرعزت را از روی بانوان کشور به زیرآورد.

روز به خاک و خون کشیدن مردان و زنان با غیرت ایران درصحن مسجد گوهرشاد « روز ملی عفاف و حجاب » نامگذاری شده و فرصت مغتنمی است برای پاسداشت این فریضه مهم الهی که موجب تحکیم خانواده و آرامش روحی وروانی جامعه را فراهم می‌کند. 

حفظ عزت و کرامت زن، اساسی ترین اصل در دین مبین اسلام است زن بودن مادر بودن مقامی است والا، مقامی به مراتب فوق رسالت؛ آن گونه که پیامبران الهی هم از دامن زن به معراج گام می نهادند وهمین افتخارهم باعث شده است که زنان جامعه اسلامی، حیا وزنانگی خود را درصدف حجاب قرار دهند وزیبایی خود را بر سرهرکوی و برزنی به ارزانی نفروشند وبا نقش آفرینی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرچمدارعفت، عزت و کرامت باشند. 

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در این مسیر تبیین نقش حجاب و عفاف در کرسی‌های نظریه پردازی و محافل علمی مسیری روشن و حقیقتی آشکار است که باید در زبان هنر و رسانه جاری شود تا همگان بدانند حجاب تنها نردبان تعالی وترقی اجتماعی زن در عصر حاضر است، گرایش بسیاری از زنان کشورهای غربی به اسلام و رعایت حجاب، دلیل قاطع براین حقانیت است که زن از کالا بودن و بازیچه بودن خسته شده و روز به روزبدنبال کشف هویت گم شده خود می‌گردد. 

گوهر حجاب؛ واقعیتی شیرین از حکمت الهی و موهبتی ارزشمند است که ازحضرت صدیقه طاهره برای تمام زنان به یادگار مانده است، بانوانی که با حفظ حجاب و عفاف خود همانند آن بانوی اسلام، شیرمردانی چون رزمندگان دلیر لشکر اسلام را در دامن خود تربیت کردند تا علی اکبرهای انقلاب اسلامی باشند.

آری حجاب سرمایه اصلی رهروان راه حضرت زینب کبری است و بدون شک حجاب مدافع آرامش، غیرت و انسانیت است؛ 

این بیانیه ادامه می‌دهد: هستند کوردلانی که با شعارهای فریبنده « برابری جنسیتی » درنقش دوست سعی می کنند تا حجاب و عفاف را مانع پیشرفت و آزادی معرفی کنند و بعضا هم همین شعارها سبب گمراهی و عدم تشخیص درست برخی زنان جامعه شده وجامعه را دچار گمراهی می‌کند. 

در جامعه ای که کرامت و هویت زن همچون کالایی درمعرض « دیدگان هوس آلود » قرار بگیرد نه تنها پیشرفت نیست بلکه پرتگاه سقوط و فناست و برهمین اساس ما زنان بسیجی تلاش برای ترویج فرهنگ حجاب وعفاف را وظیفه ای دینی و ملی خود دانسته وپایبندی به آن را درراستای آرامش، نشاط و شادابی جامعه ضروری و لازم می‌دانیم.

در این راستا ورود همه جانبه دستگاه قضایی در برخورد قانونی با مفسدان و مروجان سازمان یافته منکرات و بی حجابی، تلاش جدی دولت در اجرای طرح ملی عفاف و حجاب و حمایت همه بخش‌های نظام در انجام وظایف قانونی خود در مسیر برخورد قانونی با مسائل ضد فرهنگی خواسته جدی امت حزب الله و خانواده های معزز شهدا و جانبازان و ایثارگرانی است که همه هستی خود و عزیزانشان را به امید تحقق احکام الهی در جامعه ،فدای نظام و انقلاب اسلامی نموده اند.

این بیانیه اذعان می‌کند: نظارت دقیق بر حسن اجرای قانون حجاب و عفاف هم می‌تواند یکی از مهمترین مسائل مجلس شورای اسلامی در این دوره جدید باشد، فلذا لازم است نمایندگان محترم که اخیرا توفیق خدمت به مردم را پیدا کرده اند ضمن دغدغه مندی نسبت به این موضوع مهم با ارائه طرح تحقیق و تفحص میزان عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب را بررسی کرده و با متخلفین و اهمال کاران برخورد قانونی صورت پذیرد.

زیرا به نظر می‌رسد بخش‌هایی از دستگاه‌های مکلف در طرح جامع حجاب و عفاف خاصه بخش‌های موظف در فرهنگ‌سازی نتوانسته و یا نخواسته‌اند وظیفه الهی خود را که توسط قانون‌گزار بر آن تصریح گشته است به اجرا درآورند و یا با اجرای ناقص و صوری آن بر مصائب این مسیر افزوده‌اند. 

هر چند برخی این اهمال را حاصل عافیت طلبی و جذب افکار عمومی و اقشار خاکستری می‌پندارند؛ اما آنچه مسلم است دربازه زمانی طولانی دشمن در یک شبیخون فرهنگی عفت عمومی را در جامعه اسلامی نشانه رفته است و با نفوذ در ذهن برخی مسئولان نیز بر سرعت نقشه‌های خود افزوده است. 

هجمه سنگین دشمن در این عرصه نه یک توهم، که واقعیتی است که با رصدی ساده از رسانه‌های مستقیماً وابسته به دستگاه‌های موظف در جنگ نرم آنها و امپراطوری رسانه‌ای شبکه صهیونیستی، این حقیقت قابل لمس خواهد بود.

این بیانیه تصریح می‌کند: در قبال این هجمه سنگین طبیعتا باید مدافعانی که عفاف و حجاب را حرم اعتقادی خود می دانند شبانه روز ایستادگی کرده و ضمن برنامه ریزی برای این مسئله نقشه‌های دشمن را نقش بر آب نمایند، چرا که این نسل زینبی تربیت کننده شهدای مدافع حرمی است که برای همین ارزش ها کیلومترها دورتر از مرز جغرافیای ایران عزیز با باور عمیق قلبی جان خویش را نثار می‌کند.
 
ما در مسیر صدور انقلاب اسلامی، اجرای سند تحمیلی ضد فرهنگی 2030 که استقلال فکری ما را نشانه گرفته است را ذلت باروتوهین به خرد جمعی ایرانیان وتمدن ایرانی اسلامی و حریت ناب خود می‌دانیم و بر ریختن این اسناد در زباله دانی اصرار می‌ورزیم. 

از مردم و مسئولان نظام درخواست داریم که با ارزش گذاری به بانوان محجبه در ادارات دولتی، اجتماع و مراکز خصوصی، حمایت از سازمان‌ها و مراکز فرهنگی خودجوش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تبیین اصل اساسی حجاب به عنوان یک ارزش برای دختران در سنین پایین درمدارس حمایت نموده و جامعه زنان را درادامه برنامه های خود جوش فرهنگی یاری رسانید. 

در پایان این بیانهی آمده است: بسیج جامعه زنان استان قزوین ضمن پاسداشت یاد و نام همه شهدا، مخصوصا شهدای عزیزمدافع حجاب درمسجد گوهرشاد، زنان شهید انقلاب، خصوصا شهیده شاخص امسال « مرجان ناز قلچی» امیدوار است باهمدلی و همراهی همه مسئولین نهادهای نظام موجبات یک حرکت انقلابی برای ایجاد و گسترش عفاف و حجاب در استان فراهم شودزنان و دختران بسیجی به عنوان پرچمداران حرکت زینبی حاضرند تا در این مسیر پیشگام و نقش افرین باشند. ان شاءالله 
"بسیج جامعه زنان استان قزوین" 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدون شک حجاب مدافع آرامش، غیرت و انسانیت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..