تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گذری بر زندگی شاعر بسیجی مر

ساعت: 15:39 منتشر شده در مورخ: 1396/04/20 شناسه خبر: 1146637

مرحوم "قدمعلی بهرامی" از شعرای آیینی استان است که از او 10 جلد کتاب با عناوین مختلف به یادگار مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  صبح قزوین؛ زنده‌یاد قدمعلی بهرامی در یکی از روستاهای قزوین به دنیا آمد و از بیست و هفت سالگی سرودن شعر را آغاز کرد. 


خودش در این مورد می‌گوید: یک شب در خواب اشعار باباطاهر را زمزمه می‌کردم از فردای آن شب قلم به دست گرفتم و آنچه را به ذهنم می‌رسید روی کاغذ می‌آوردم. 

از این مرحوم ده جلد کتاب تحت عناوین امید آرزو، بهارآرزو، شاخه‌های آرزو، غنچه‌های آرزو، شکوفه‌های آرزو، دیوان آرزو، نتیجه آرزو، دریای آرزو به چاپ رسیده است. 

وی در خصوص اشعارش چنین می‌گوید: بیشتر در قالب غزلیات، دو بیتی و قصیده شعر می گویم.

تحصیلات بهرامی، مکتب‌خانه‌ای بود و بر همین اساس آنچه می‌سرود حاکی از احساس و شور و شعور بود. بهرامی در دوران جوانی علاوه بر حضور در جبهه‌ها و سرودن شعر برای رزمندگان به کار کشاورزی می پرداخت.

و اما سخن پایانی این شاعر بسیجی بزرگوار: "خداوند تو می‌دانی چه زشتم و یا نیکو دل و نیکو سرشتم، تو می‌دانی که من فردا بمیرم به دوزخ می‌روم یا در بهشتم". 

این شاعر بزرگوار که در طول عمر پربرکت خود بیش از هشتاد بهار را دیده بود سرانجام در بعدازظهر روز شنبه(17 تیرماه) به دیار باقی پیوست و پیکر این شاعر بسیجی در روستای اردبیلک به خاک سپرده شد. 

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در بزرگداشت این شاعر بسیجی پیامی به شرح زیر صادر کرد: 
بسم الله الرحمن الرحیم 
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت شاعر متعهد، مرد انقلابی و عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) آقای حاج قدمعلی بهرامی موجب تألم و تأثر گردید. 
آن مرحوم با ضمیری پاک، زبانی ساده و روان و احساسی عمیق، کلمات را به نظم می‌کشید و در عین کهولت سن با حضور در مجامع مذهبی و انقلابی، خصوصاً در ایام دفاع‌مقدس، شور و اشتیاق خود را به حضار منتقل می‌کرد. 
اینجانب درگذشت آن مرحوم را به خانواده محترم ایشان و جامعه ادبی و مذهبی استان تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خدای حکیم برای آن مرحوم، رحمت و رضوان و برای بازماندگان و دوستداران وی صبر و اجر مسئلت دارم. 
عبدالکریم عابدینی 
نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین 

گفتنی است؛ مراسم سومین روز درگذشت شاعر پیشکسوت استان، شادروان قدمعلی بهرامی روز سه شنبه(20 تیرماه) از ساعت ۱۶/۳۰ تا ۱۸ در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای اردبیلک برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گذری بر زندگی شاعر بسیجی مر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..