تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظام پزشکی باید محلی برای احقاق حقوق مردم و جامعه باشد/برخی قوانین سازمان نظام پزشکی نیازمند تغییر است

نظام پزشکی باید محلی برای احقاق حقوق مردم و جامعه باشد/برخی قوانین سازمان نظام پزشکی نیازمند تغییر استعضو هیت مدیره جامعه جراحان ایران و عضو هيت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ‌ايران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: نقاط قوت و ضعف زیادی در سازمان نظام پزشکی وجود دارد و این سازمان باید محلی برای احقاق مردم و جامعه پزشکی باشد.

وی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی در اصل باید NGO باشد ولی با تصویب قوانین در مجلس بخشی از اختیارات سازمان نظام پزشکی به دولت محول شده است و این کار با نظارت دولت انجام می شود.

عضو هيت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ‌ايران با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی نماینده انتخابی جامعه پزشکان در سراسر کشور است، افزود: اگر اعضای این سازمان با رای اکثریت قاطع پزشکان انتخاب و وارد سازمان نظام پزشکی شوند در حوزه مدیریت و اعمال قانون در موضوع تغییر قانون از اختیارات بالایی برخوردار شده و می‌توانند تصمیمات سازنده ای بگیرند.

عکاشه عنوان کرد: زمانی که پزشکان در سازمان نظام پزشکی با رای بالا انتخاب شوند از اختیارات بیشتری جهت اعمال قانون این سازمان برخوردار شده و یک سری از قوانین مدرن در سازمان نظام پزشکی را تدوین می کنند.

نمایندگان سازمان نظام پزشکی با رای بالا انتخاب شوند
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته استقبال خوبی از انتخابات سازمان نظام پزشکی صورت نگرفته است، ادامه داد: وقتی نمایندگان سازمان نظام پزشکی با رای پایین انتخاب می‌شوند از اعتماد به نفس پایینی برخوردار بوده و هنگامی که با دولت و نمایندگان روبرو می‌شوند نتوانسته با اقتدار در خصوص مسائل جامعه پزشکان صحبت کنند اما اگر نمایندگان با رای بالا وارد سازمان نظام پزشکی شوند بهتر می توانند از حقوق پزشکان دفاع کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که صالح هستند و ارتباط سالم با دیگر پزشکان، حاکمیت و مردم دارند باید وارد سازمان نظام پزشکی شده تا بتوانند اقدامات موثری را در خصوص مشکلات و مسائل جامعه پزشکان انجام دهند.

لزوم تبعیت مسئولان از اتخاذ تصمیمات سازمان نظام پزشکی
عکاشه با بیان اینکه وزارت بهداشت کمیته داخلی سلامت مجلس را ایجاد کرده است، افزود: سازمان نظام پزشکی قرارگاهی برای اتخاذ تصمیمات جدی در حوزه پزشکان ایجاد کرده است و مسئولان باید از این قوانین تبعیت کنند.

وی در خصوص تبیین قوانین در حوزه نظام پزشکی و ضرورت اعمال بیشتر آنها ، تصریح کرد: برخی از قوانین حوزه نظام پزشکی که شورای عالی آن را تصویب کرده تناسبی با قوانین کلی پذیرفته شده ندارد.

عضو هيت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ‌ايران تاکید کرد: پزشکی که از شهر و خانواده خود دور بوده قانون صحیحی در این زمینه وجود ندارد تا کارانه اش با فردی که در تهران و مناطق شهری است متفاوت باشد.

برخی قوانین سازمان نظام پزشکی نیازمند تغییر است

عکاشه با بیان اینکه برخی از قوانین داخلی نظام پزشکی باید تغییر کند، افزود: متاسفانه مغایرت‌هایی با خواسته‌های جامعه پزشکی وجود دارد و معتقدم که یک نظام پزشکی خوب زمانی می‌تواند اقتدار داشته باشد که رابطه سالمی بین مردم و پزشکان برقرار باشد تا کسی نتواند خدشه‌ای به پیکره آن وارد کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظام پزشکی باید محلی برای احقاق حقوق مردم و جامعه باشد/برخی قوانین سازمان نظام پزشکی نیازمند تغییر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..