تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با لیمو، تخته‌ آشپزی را تمیز کنیم

حدودا ماهی یک بار، از مواد اولیه‌ی ساده‌ای که در آشپزخانه پیدا می‌شود، یک سالن اسپا برای تخته‌ آشپزی خود که چوبیه درست می‌کنم. موادی مثل: لیمو، نمک و مقداری زور بازو. این راهکار ساده و موثر رو برای پاک سازی تخته‌ی برشتون (تخته‌ آشپزی) بخونید.

من سال‌ها پیش این روش را یاد گرفتم، وقتی در یک آشپزخانه‌ی خیریه کار می‌کردم که یک میز بزرگ  چوبی برای آماده سازی غذا داشتند. هر روز میز چند بار دستمال کشیده می‌شد و تمیز بود. اما هر هفته یک بار، یک پاک سازی مخصوص با نمک و لیمو انجام می‌دادیم و من همیشه متعجب می‌شدم که این کار چقدر آن را تمیزتر کرده است. مدرک می‌خواهید؟ چرک کثیف و تیره‌ای که هر هفته، با وجود تمیز بودن و نگه‌داری خوبی که از آشپزخانه می‌شد، از روی میز می‌ساییدم، نشانگر این موضوع است.

روند ساده‌ای است. حتی مجبور نیستید که از لیموی تازه استفاده کنید – لیموی چلانده شده هم کارتان را راه می اندازد، و راه خوبی برای استفاده‌ی بهینه از چیزی است که بعد از آشپزی باقی مانده است. همین طور شنیده‌ام که افزودن جوش شیرین به این ترکیب، به تازه نگه داشتن تخته کمک می‌کند و چیزی است که باید یک بار امتحان کنم. شما امتحان کرده‌اید؟

چگونه با لیمو و نمک تخته‌ی آشپزی چوبی را تمیز کنیم

آن چه نیاز دارید

ابزار

نصف لیمو

نمک دانه درشت

لیسک

آب گرم

اسفنج یا پارچه

دستورالعمل

۱. نمک را بردارید: ‌آن را روی تخته‌ی برش بریزید.

۲. سطح را بمالید: با استفاده از بخش پایین برش خورده‌ی نصف لیمو، سطح را بمالید و در این حین، آن را به نرمی فشار دهید تا آب لیمو هم خارج شود.

۳. بگذارید بماند، بعد آن را بسایید: بگذارید ۵ دقیقه بماند، و بعد، آن مایع کثیف و تیره را با استفاده از لیسک جدا کنید، در یک کاسه بریزید و دور بیاندازید.

۴. آب بکشید: در نهایت، سطح تخته را با یک اسفنج خیس و تمیز، پاک کنید.

منبع : The kitchn

تخته‌ آشپزی

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با لیمو، تخته‌ آشپزی را تمیز کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..