تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ چیزی که باید راجع به مورچه های آشپزخانه بدانید

تا حالا، در مورد مسئله‌ی مورچه های آشپزخانه ، خوش شانس بودم. (یا بهتره بگم در نداشتن مورچه در آشپزخانه!) شاید چندتایی مورچه  این ور و اون ور خونه دیده بودم، اما هیچ وقت یک مشکل به حساب نیومده بود. اما بلافاصله بعد از مصاحبه‌ای که با کارشناسان این امر برای نوشتن این مطلب داشتم، تا وارد آشپزخانه شدم، قطار مورچه‌هایی رو دیدم که روی میز آشپزخونه قدم رو می‌رفتند. آه!

خوشبختانه، من تنها فرد دچار این مشکل نیستم. مورچه‌ها، رایج‌ترین حیوانات خانگی هستند. اگر یکی (یا هر چندتا) در خونه تون دیدید، این‌ها کارهایی است که باید انجام بدید:

۱. در تابستان و بهار، مورچه‌ها بیشتر می‌شوند

وقتی دما افزایش یابد، تعداد همه‌ی حشرات هم زیاد. پس ضمن این که برای نظافت خانه تلاش می‌کنید، بدانید که حضور چند مورچه در این فصل، غیر قابل اجتناب است. و مورچه‌هایی که روی میز آشپزخانه پیدا می‌شوند، تنها یک تا پنج درصد از مورچه‌هایی هستند که در لانه‌اند. پس حواستان به این موضوع باشد.

۲. مورچه‌ها باهوش‌تر از شما هستند

مورچه‌ها حیواناتی اجتماعی‌اند – یک دیگر را لمس می‌کنند، غذا را به اشتراک می‌گذارند، و با یک دیگر رابطه بر قرار می‌کنند – که یعنی بسیاری از راه حل‌های خانگی، جواب گو نخواهند بود. اگر چیزی مثل یک خط گچ یا پوست لیمو روبروی آن‌ها قرار دهید، احتمالا آن را دور خواهند زد. اگر مواد دفع کننده روی آن‌ها اسپری کنید، مانند اسپری لیمو یا آمونیاک، تعدادی از آن‌ها را می‌کشد و بقیه را فراری می‌دهد، که می‌تواند تنها باعث پراکنده شدن آن‌ها شود. اگر تعداد مورچه‌ها از یکی دوتا بیشتر بود، به دنبال یک متخصص باشید، تا از موادی استفاده کند که از نظر غذایی بی‌خطر باشند، و صرفا باعث دفع مورچه‌ها نشوند بلکه مورچه ها آن ماده را به داخل لانه ببرند.

۳. شاید بخواهید شروع به کلکسیون کردن مورچه‌ها کنید

انواع بسیاری از مورچه‌ها وجود دارند و هر کدام غذایی که دوست دارند متفاوت است، جمعیت کلنی آن‌ها فرق می‌کند و تولید مثلشان هم . به طور مثال، اگر بسیاری از مورچه‌ها به غذاهای شکردار علاقه دارند، بعضی از آن‌ها هم روغن را ترجیح می‌دهند.

اگر مسئله‌ی شما با مورچه‌ها حل نشده و تکرار می‌شود، تعیین نژاد آن‌ها، کلید از بین بردنشان است – پس شاید فردی که برای این کار استخدام کردید، ترجیح دهد که فورا دست به کشتن آن‌ها نزنید. اگر همه‌ی آن‌ها را بکشید، تعیین نژاد آن‌ها دشوار می‌شود، پس یا آن‌ها را به حال خود رها کنید، یا سعی کنید نمونه‌هایی جمع کنید. او پیشنهاد کرد که برای نمونه گیری، می‌توانید تعدادی از مورچه‌ها را با یک تکه چسب نواری بگیرید، و در یک کیسه‌ی زیپ دار بگذارید.

۴. همیشه منبعی وجود دارد

به جز وقتی که مورچه‌ها بر روی میز آشپزخانه هستند و دارند به دنبال غذا، سطح آن را در می نوردند، معمولا دارند به جایی می‌روند و از جایی می‌آیند. پس به جای این که آن‌ها را جارو کنید، کمی وقت بگذارید و مسیر آن‌ها را دنبال کنید. احتمالا خواهید توانست، منبع غذایی آن‌ها و مقصدشان را بیابید – که معمولا آب میوه‌ای است که ریخته است یا قاشق کثیفی است که در ماشین ظرف شویی گذاشته اید.

معمولا اگر آن لکه‌ی شربت را پاک کنید، مورچه‌ها هم راهشان را می‌گیرند و می‌روند (البته تا دفعه‌ی بعد). شاید تلاش کنید که سوراخی که مورچه‌ها از آن آمده‌اند را پر کنید، اما در این بازی آن‌ها برنده‌اند.  مورچه‌ها از هر منفذ یا شکافی داخل می‌آیند – این جا صحبت از سوراخی به اندازه‌ی نوک سوزن است – پس آن‌ها از سوراخ پنجره یا شکاف قرنیزهم داخل خواهند شد.

۵. اکثرا مورچه‌ها مایه‌ی دردسرند

چند عدد مورچه، آن هم دو بار در سال، مسئله‌ی مهمی نیست. معمولا، تلاش در پاک کردن غذاهای ریخته شده و پوشاندن غذا، برای کنترل آن‌ها کافی است. اما اگر دسته‌ای از آن‌ها را، متناوبا مشاهده می‌کنید، به جای آن که خودتان آن‌ها را بکشید، به یک متخصص زنگ بزنید تا بتوانند آن‌ها را به شکلی مناسب نابود کنند.

یک مراجعه کننده : ما یک مجتمع آپارتمانی داشتیم که با مورچه‌ها به مشکل برخورده بود که از یک واحد شروع شده بود، اما از آن جایی که به سرعت اقدام نکرده بودیم ، به مشکلی در ۲۰ ساختمان تبدیل شد.

در گوشه‌هایی از فلوریدا و تگزاس، مورچه‌ای به نام «مورچه‌ی دیوانه‌ی تمشک» وجود دارد که می‌تواند با تولید مثل یک جمعیت میلیونی تشکیل دهد و بر اکوسیستم غلبه کند. وقتی دست به نابودی آن‌ها می‌زنید، ممکن است تپه‌ای به ارتفاع ۱۰ سانت مورچه‌ی مرده جمع شود. مورچه‌های دیگری هم در آریزونا هستند که به شکل دسته‌ای پرواز می‌کنند تا مکان مناسب را برای تولید مثل خود بیابند! پس اگر دوباره با تعدادی مورچه بر روی میز آشپزخانه مواجه شدید، خوشحال باشید که همین اندازه نصیبتان شده است.

منبع : The kitchn

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ چیزی که باید راجع به مورچه های آشپزخانه بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..