تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم غذایی مدیترانه ای از عوارض چاقی می کاهد

سلامت نیوز:تحقیق جدید نشان می دهد افراد دارای اضافه وزن که گرفتار دردهای مزمن هستند ممکن است با رژیم غذایی مدیترانه ای تسکین یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعه ۹۸ مرد و زن ۲۰ تا ۷۸ ساله نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای که مملو از ماهی، میوه، سبزیجات، مغزیجات آجیلی، و حبوبات است فواید متعددی برای سلامت دارد. همچنین نشان می دهد که چرا خوردن این مواد غذایی موجب کاهش دردهای مرتبط با چاقی می شود.

چارلز امری، پژوهشگر ارشد از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می گوید: «از آنجائیکه افراد چاق مبتلا به دردهای مزمن معمولا دچار میزان بالا التهاب هم هستند گمان می رود ویژگی های ضدالتهابی این مواد غذایی موجب کاهش دردهای آنها می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «اگرچه رابطه چربی بدن و درد در مطالعات قبلی به خوبی اثبات شده است، اما این مکانیسم همچنان ناشناخته است.»

به گفته وی، «یک مکانیسم احتمالی، فشار وزن بدن بر مفاصل است. دومین مکانیسم احتمالی، ناشی از فاکتورهای التهابی در جریان خون است چراکه هم چربی بدن و هم درد با افزایش التهاب مرتبط هستند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم غذایی مدیترانه ای از عوارض چاقی می کاهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..