تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زبان سینما، بهترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

زبان سینما، بهترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد افشین تحفه گر معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوینشست مطبوعاتی با عنوان ساخت فیلم کوتاه با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت:: طرح تقسیم کار ملی که با همکاری انجمن سینمایی جوان و بهزیسیتی انجام شد، طرحی برای رسیدگی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با ابزار‌های مختلف است.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل بهزیستی و انجمن سینمایی جوان تامین می‌شود و در این زمینه فراخوانی صادر شده تا فیلم سازان جوان ما آثار خود را به دبیر خانه انجمن سینمایی جوان ارسال کنندکه تعداد ۴، ۰ اثر تا کنون به دبیرخانه انجمن سینمایی جوان ارسال شده است.

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:: انجمن سینمایی جوان خراسان رضوی یکی از موفق‌ترین انجمن‌های سینمایی کشور است.

افشین تحفه گر افزود: آمار تولید فیلم کوتاه استان، درسال ۹۵، ۷۸ فیلم کوتاه است که این فیلم‌های کوتاه تاکنون موفق به دریافت ۳۵ جایزه‌ی ملی و بین المللی شده اند.

وی با اشاره به این که ۵ دفتر رسمی فعال انجمن‌های سینمایی جوان در استان داریم گفت:: در شهر‌های کاشمر، سرخس و تایباد هم اقدامات برای ساخت دفاتر انجمن‌های سینمایی جوان کرده ایم که به زودی افتتاح خواهند شد.

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:: امسال جشنواره فیلم و عکس استان نیز در سرخس برگزار می‌شود که این جشنواره در شهرستان‌های استان می‌تواند موجب شکوفایی استعداد‌های جوانان شهرستانی ما باشد.

افشین تحفه گر افزود: بخشی از فعالیت‌های ما در این طرح، طرح برداشت کوتاه است که این طرح مورد استقبال علاقه‌مندان این حوزه است.

وی ادامه داد: در استان ۵ فیلم مستد، ۱۱ اثر حرفه‌ای داستانی کوتاه و ۲۰ فیلم کوتاه نیمه حرفه‌ای تولید شده است.

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با توجه به این که شورای نظارت و صدور مجوز ۶۰ دقیقه‌ای و ۹۰ دقیقه‌ای در استان فعال هستند، گفت:: علاقه‌مندان برای صدور مجوز می‌توانند به معاونت‌های ما در انجمن‌های سینمایی جوان مراجعه کرده و نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایند.

افشین تحفه گر افزود: در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اولویت ما بحث پیشگیری و کنترل اسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۸ فیلم کوتاه کلید می‌خورد گفت: فیلم‌های کوتاه فرصت، زنبور، کله پاچه، تنها، هفت سین، مادر، تولد و مکث با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همین امروز اماده‌ی کلید خوردن هستند.

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: اعتباری که برای این فیلم‌ها در نظر شده است مبلغی بالغ بر صد ملیون تومان است.

توجه ویژه‌ دولت به اقدامات پیشگیرانه

هنربخش معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هم در این نشست خبری با بیان اینکه در دولت توجه ویژه‌ای به اقدامات پیشگیرانه شده است گفت: از آن جایی که اقدامات پیشگیرانه در بلند مدت نتیجه می‌دهند و این اقدامات نیاز‌مند آموزش و آگاهی مردم است بسیاری از دولت‌ها نسبت به آن اقدام نمی‌کنند.

وی افزود: پیشگیری ریشه‌ای کهن دارد، ولی نهال آن نو است بنابراین بهزیستی تصمیم گرفته است تا این آگاهی را از طریق سینما و تولید فیلم‌های آموزشی به مردم برساند.

معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته حدود ۴ ملیارد برای آموزش مردم در جهت جلوگیری از تولد فرزند معلول هزینه شده است.

هنر بخش افزود: از جمله اقدامات انجام شده در بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی، دادن مشاوره‌های پیش از ازدواج، آموزش‌های درست در جهت استفاده از فضای مجازی، آگاهی مردم در رابطه با بحث اعتیاد، و پیشگیری از طلاق بوده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی برای دادن آموزش‌های لازم به مردم عزیز کشورمان نیازمند سینماست، هم چنین سازمان بهزیستی به سینمای جوان قول می‌دهد که این همکاری ادامه داشته باشد.

معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص پخش این فیلم‌های کوتاه گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است این فیلم‌ها از مراکز استانی صدا و سیما پخش شود، هم چنین قرار است هماهنگی‌هایی صورت بگیرد تا شاهد پخش این فیلم‌ها از ترمینال‌های مسافر بری باشیم.

افتتاح دبیر خانه فیلم فجر در مشهد

طباطبائی رئیس اداره سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به زودی دبیر خانه فیلم فجر افتتاح خواهد شد هم چنین دهمین جشنواره‌ی فیلم و عکس استان نیز در نیمه دوم شهریور در سرخس برگزار می‌شود.

وی افزود: در خصوص آموزش‌ها مجوز‌های جدیدی صادر شده به طوری که برخی از آموزش‌های ما معادل دیپلوم خواهد بود.

رئیس اداره سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از راه اندازی ۱۰ سالن سینمایی جدید در یک مجتمع تجاری خبرداد و گفت:این طرح‌ها از نظر فیزیکی تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

طباطبایی افزود: هم چنین ما در تلاش هستیم تا موزه‌ی سینما را تشکیل دهیم که برای این امر مکان‌هایی در نظر گرفته شده است.

در ادامه با حضور معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی و معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی، برداشت اول فیلم کوتاه "فرصت " در پارک ملت مشهد کلید خورد.

انتهای پیام // ز.‌ی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زبان سینما، بهترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..