تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۰۰ میلیون تومان هزینه المپیاد ورزشی دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری اولین المپیاد ملی ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور که ظهر امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: مسابقات و جشنواره‌های ورزشی مختلفی در طول سال برای دانشجویان برگزار می‌شود، اما یکی از اقدامات خوبی که در طول این سال‌ها صورت گرفته برگزاری ورزش‌های همگانی است؛ که اولین دوره المپیاد ورزش همگانی دانشجویان امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت این المپیاد از سه سال قبل آغاز شده و برای اولین بار این المپیاد با حضور دانشجویان همه دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت و مجموعه مراکز آموزش عالی برگزار می‌شود.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه این المپیاد در دو بخش دختران و پسران از ۱۵ تیر ماه آغاز و تا سوم مرداد ادامه دارد، تصریح کرد: در کنار این مسابقات برنامه‌های هنری و فرهنگی نیز پیش بینی شده و در مجموع ۸۰۰ دانشجوی دختر و ۸۰۰ دانشجوی پسر در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: این المپیاد در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و از امکانات و ظرفیت‌های کوی دانشگاه، خوابگاه چمران و دانشکده تربیت بدنی برای برگزاری ان استفاده خواهد شد.

سرسنگی با اشاره به اینکه توجه کمتری به ورزش همگانی در دانشگاه‌ها شده، گفت: در این سال‌ها به دلیل توجه به مسابقات قهرمانی، به ورزش‌های همگانی در حدی که لازم است توجه نشده و فرهنگ سازی صورت نگرفته، در صورتی که توسعه این ورزش می‌تواند باعث کاهش ناهنجاری‌های جسمی و ایجاد حس مشارکت پذیری در دانشجویان شود که امیدواریم برنامه المپیاد ورزش‌های همگانی به گونه‌ای برگزار شود تا بتوانیم در دانشگاه‌ها بحث ورزش‌های همگانی را جدی‌تر دنبال کنیم.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به تدوین سند ورزش‌های همگانی گفت: سند توسعه ورزش‌های همگانی در دانشگاه تهران تدوین شده و ماه آینده در جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه‌ها مطرح و ارائه خواهد شد. پس از تصویب نیز در این شورا ابلاغ خواهد شد و از این پس نیز همین سند، ملاک کار تربیت بدنی در دانشگاه‌ها و توسعه ورزش همگانی از سال تحصیلی جدید خواهد بود.

 سرسنگی افزود: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها فضای ورزشی است که در سال‌های گذشته در توسعه این فضا‌ها کاری صورت نگرفته، اما برای جبران این کمبود‌ها در دانشگاه تهران، مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی در حال انجام است که به زودی ساخت آن را آغاز می‌کنیم. همچنین مجتمع ورزش‌های آبی که از طریق بیوتی ساخته خواهد شد، به زودی کلنگ زنی می‌شود.

 وی با اشاره به احیای زمین چمن دانشگاه تهران در خیابان کارگر شمالی گفت: این زمین تبدیل به آکادمی فوتبال دانشگاه تهران شده که تیم‌های ملی نیز از آن استفاده می‌کنند، همچنین ساخت سالن سرپوشیده فوتبال و ورزش‌های دیگر در ۲ ماه آینده به پایان می‌رسد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بیان کرد: سالن‌های ورزشی دانشگاه با استفاده از جذب سرمایه خارج از دانشگاه تجهیز شده، همچنین در سال تحصیلی جدید جشنواره ورزشی دانشجویان معلول را نیز برگزار خواهیم کرد.

 وی با اشاره به اهمیت ورزش در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه تهران پرداختن به مسئله ورزش را مهم می‌داند، به همین دلیل فعالیت‌های تربیت بدنی در مسائل آموزشی و پژوهشی می‌تواند موثر باشد.

سرسنگی با بیان اینکه در مجموع به غیر از امکانات دانشگاه تهران، برای این المپیاد ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، گفت: برای اولین بار نیز دانشگاه تهران برنامه ورزش قهرمانی دانشگاه‌ها را تدوین کرد و به اجرا درآورد و بعد از ۲۵ سال نیز اولین قدم را برای برگزاری المپیاد همگانی در دانشگاه برداشته است؛ که امیدواریم در دانشگاه‌های دیگر نیز توسعه پیدا کند.

 وی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تهران برای سال تحصیلی جدید تدوین شده و به زودی به دانشکده‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۰۰ میلیون تومان هزینه المپیاد ورزشی دانشگاه تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..