تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر خارجه یونان: ترکیه مذاکرات قبرس را به بن بست کشاند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه یونان روز دوشنبه در مصاحبه مشترک با همتای صربستانی خود که به آتن سفر کرده است، گفت: ترکیه خواستار مجاز بودن حضور نظامیش در قبرس است و این موضوع قابل قبول نیست و به همین دلیل مذاکرات قبرس به بن بست رسید.

نیکوس کوجی یاس وزیر امور خارجه یونان، ترکیه را مسئول مطلق به بن بست رسیدن مذاکرات حل مساله قبرس قلمداد کرد و گفت: در لحظه پایانی مذاکرات وحدت قبرس و در حالیکه دبیرکل شورای امنیت سازمان ملل درصدد مکتوب کردن نتایج مذاکرات و نحوه ادامه دیدارهای بعدی در نیویورک بود، ترکیه با خود داری از امضای این طرح پیشنهادی مساله غیر قابل قبولی را مطرح کرد که بر اساس آن بتواند هر زمانی که صلاح بداند، نیروی های نظامی اش را به عنوان ضامن وارد قبرس کند و حتی خواستار امضای یونان بر تایید این خواسته گردید که این امر تحت هیچ شرایطی قابل قبول نمی باشد و بر خلاف قوانین بین المللی و قوانین حاکم بر اتحادیه اروپاست، بنابراین ترکیه عمداً مذاکرات قبرس را به بن بست کشاند.

وی در ادامه افزود: یونان برای حل مشکل دیرینه با صداقت و تمام توان در اجلاس ژنو که چند روز پیش برگزار گردید، شرکت کرد، اما ترکیه در آخرین لحظه این گفت وگو ها با اتخاذ روشی ضد قوانین بین المللی، بر خلاف دمکراسی و بر خلاف قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا، باعث به بن بست رسیدن مذاکرات شد.

وزیر امورخارجه یونان در ادامه افزود: با وجود تلاش های زیاد برای سازش و حل مسئله دیرینه قبرس، نمایندگان ترکیه در خلال شام پایانی این اجلاس، ضمن مخالفت با پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد برای مکتوب شدن توافقات در باره نوعی سازش برای حل مساله قبرس که در گفت و گوها به آن دست یافته بودیم، حاضر به امضای متن کتبی آن و ادامه مذاکرات بر اساس توافقات بدست آمده، نشدند.

انتهای پیام/  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر خارجه یونان: ترکیه مذاکرات قبرس را به بن بست کشاند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..