تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترویج عفاف و حجاب راهکاری موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

ساعت: 15:11 منتشر شده در مورخ: 1396/04/19 شناسه خبر: 1146077

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد تصریح کرد: باید سعی کنیم که زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج دهیم و تنها به حجاب ظاهری اکتفا نکنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، مریم بیدخام مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در همایش نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به حجاب و عفاف به عنوان یکی از مباحث مهم روز اظهار کرد: واژه عفاف به معنای پاکدامنی و زندگی توام با اخلاق و حجاب به معنای حفظ و پوشش است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگر هستند افزود: یک زن مسلمان نباید تنها به حجاب یا عفاف تکیه کند بلکه همواره باید سعی داشته باشد که این دو رکن را در یک راستا پیش ببرد.

این مسوول در ادامه گفت: طبق آیات قرآن کریم، خداوند برای حفظ حرمت عفاف و حجاب تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده و از هر دو خواسته شده که پوشش و عفاف خود را رعایت کنند.

بیدخام با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد تصریح کرد:  باید سعی کنیم که زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج دهیم و تنها به حجاب ظاهری اکتفا نکنیم.

وی تشریح کرد: باتوجه به جمعیت ۴۰ میلیونی بانوان در  کشور؛ ۲۶ میلون نفر مکلف به رعایت پوشش و حجاب هستند که از این میزان حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر یعنی ۵ درصد پوشش نامناسب دارند.

بیدخام اضافهکرد: پوشش‌های نامناسب در جامعه باید با فرهنگ‌سازی‌های مطلوب کاهش یابد چراکه اگر برخورد مناسبی برای مقابله با این معضل نداشته باشیم ممکن است بدحجابی فراتر رود.

بیدخام با بیان اینکه تربیت صحیح اسلامی در خانواده شکل می‌گیرد اذعان داشت: برخی تصور می‌کنند بحث پوشش و حجاب برعهده دولت است در صورتی که  دولت نمی‌تواند رعایت حجاب را در غالب یک دستور سازمانی را به جامعه ابلاغ کند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تاکید کرد:ترویج کتاب شهدای زن و الگو سازی از این افراد، برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس و نمایش پوشش اسلامی می‌تواند تاثیر بسزایی در  راستای ترویج عفاف و حجاب در  جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۲۴ دستگاه در ترویج عفافو حجاب مسوول هستند ادامه داد: دفتر اجتماعی بازرسینی را برای این منظور پیش بینی کرده که به ادارات مختلف مراجعه کرده و اجرای مصوباترا مورد ارزیابی قرار می‌دهند .

بیدخام نبود لباس با قیمت های مناسب را نیز یکی از دلایل گسترش بدحجابی خواند و گفت: باید با ارائه راهکارهای لازم بتوانیم لباس‌هایی را عرضه کنیم که  متناسب با نوع پوشش،کیفیت و قیمت مناسب بوده و نشان از پوشش ایرانی و اسلامی داشته باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی بانوان توانمند استان قزوین تشریح کرد:  بانوان توانمند در زمینه‌های مختلف می‌توانند به سایت مورد نظر مراجعه کنند تا در صورت ارزیابی‌های لازم بتوانیم از ظرفیت بانوان توانمند در استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترویج عفاف و حجاب راهکاری موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..