تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش سگ‌های ولگرد به عدم مدیریت صحیح پسماند بازمی‌گردد

ساعت: 15:10 منتشر شده در مورخ: 1396/04/19 شناسه خبر: 1146071

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: حضور و پرسه سگ های ولگرد در سطح شهرها به نبود مدیریت صحیح پسماند باز می‌گردد، بنابراین لازم است شهرداران با جدیت و اهتمام بیشتری در این خصوص وارد عمل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا گروسی در گفت‌وگو با صبح قزویناظهار کرد: موضوع اتلاف و یا پاکسازی سگ‌های ولگرد به صورت شفاهی و مکتوب با دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره دامپزشکی، محیط زیست و شهرداری‌ها در میان گذاشته شده است و به زودی تصمیم نهائی در این خصوص اتخاذ خواهد شد. 


وی با بیان اینکه باید به صورت ریشه ای به حل این موضوع نگاه کرد، ادامه داد: هرگونه اتلاف سگ‌ها بدون کارشناسی لازم با حاشیه سازی و واکنش نهادهای مدنی و فضای مجازی همراه خواهد بود؛ بنابراین در این خصوص باید دقت نظر لازم را داشت. 

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین اذعان کرد: سازمان دامپزشکی به هیچ عنوان مجوز اتلاف سگ‌های ولگرد را صادر نمی‌کند؛ چون با حذف سگ‌های ولگرد توازن محیط زیست به هم خورده و حمله سایر حیوانات مانند گرگ، کفتار و یا مارگزیدگی‌ها بیشتر خواهد شد. 

وی ابراز کرد: به یاد ندارم استانداری یا وزارت کشور به صورت مستقیم در ماجرای اتلاف سگ‌های ولگرد وارد عمل شده باشد؛ بنابراین باید تصمیم گیری‌ها در این خصوص از سوی فرمانداران و در سطح شهرستان‌ها صورت گیرد. 

گروسی یادآور شد: پرسه سگ‌های ولگرد در استان قزوین به یک چالش جدی استان تبدیل شده و به گونه ای دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها را در نحوه برخورد با آنها مردد ساخته است.

وی بیان کرد: اتلاف سگ‌های ولگرد از یک سو با واکنش سازمان‌های مردم نهاد و فضای مجازی همراه بوده و از سوی دیگر جمع آوری، عقیم سازی و نگهداری این سگ‌ها به هزینه گزاف نیازمند است. 

گفتنی است؛ هفته گذشته حمله یک سگ ولگرد به کودک 2 ساله در شهر اسفرورین در شهرستان تاکستان، فوت وی را به همراه داشت. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش سگ‌های ولگرد به عدم مدیریت صحیح پسماند بازمی‌گردد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..