تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرارداد نفتی توتال، با شعار سال منافات دارد

ساعت: 16:07 منتشر شده در مورخ: 1396/04/19 شناسه خبر: 1146112

امام جمعه میاندوآب گفت: مسئولان و دولتمردان می خواهیم تا عجولانه و خودسرانه برخی کارها را انجام نداده و به نظرات کارشناسان و دلسوزان انقلاب توجه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر،بالاخره پس از ۱۷ سال، تکلیف فاز ۱۱ پارس جنوبی هفته گذشته مشخص شد و این فاز مرزی بزرگترین میدان مشترک گازی جهان برای دومین بار به شرکت فرانسوی توتال رسید.

این انعقاد قرارداد با واکنش های مختلفی روبرو شده و بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران در این رابطه به بحث و اظهار نظر پرداختند و با توجه به سابقه شرکت توتال، از این قرارداد انتقاد کردند.

در همین زمینه امام جمعه در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نامگذاری شده است، اظهار کرد: این شعار برای ایران اسلامی نامگذاری شده است یعنی باید در داخل کشور، برنامه ریزی به گونه ای انجام گیرد که در کشور شاهد رشد تولید و اشتغال باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: لازمه تحقق شعار سال این است که قراردادها پس از طی تشریفات قانونی و مراحل آن با شرکت ها و پیمانکاران ایرانی انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان ایرانی در این پروژه ها مشغول به کار شوند، گفت: این را همه مسئولان قبول دارند که جوانان ایرانی در سال های گذشته در کمترین زمان توانستند به تکنولوژی نانو، انرژی هسته ای، موشک های قاره پیما، پرتاب ماهواره به فضا و سایر علوم دست یابند که نشان دهنده این است که هر جا به جوانان ایرانی فرصت داده و اعتماد شده، مشکلات حل شده اند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه توقع داریم تا دولتمردان با طرف های ایرانی قرارداد امضا کنند، تصریح کرد: در این قرارداد بر اساس آنچه که گفته شده ۵۰ درصد به چینی ها، ۳۰ درصد فرانسه و حدود ۱۹ درصد به ایران می رسد یعنی ایران زیر بار چینی ها و فرانسوی ها می رود که شاید در واقع فقط کارگران از ایرانی ها باشند نه مهندسین و نیروهای تاثیرگذار.

حسن زاده به بدعهدی و دشمنی فرانسه با ایران نیز اشاره کرد و افزود: وقتی همزمان با انعقاد این قرارداد، در فرانسه برای منافقین با همکاری دولت فرانسه  همایش می گذارند، این نشان دهنده بدعهدی و دشمنی آنهاست.

وی با بیان اینکه از مسئولان و دولتمردان می خواهیم تا عجولانه و خودسرانه برخی کارها را انجام ندهند، اظهار کرد: این قرارداد ۲۰ ساله بوده و دولت های آینده را نیز تحت شعاع قرار می هد و مسئولان باید در این رابطه به نظرات کارشناسان و دلسوزان انقلاب توجه داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه در تلویزیون نیز یکی از مسئولان بخشی از سپاه که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند، اعلام کرد که از این موضوع خبر نداشتند، گفت: قانون قراردادهای کلان این است که به مناقصه گذاشته شود تا کسانی که مایلند در آن شرکت کرده و با برنده مناقصه عقد قرارداد شود.

حسن زاده با بیان اینکه سپاه بعد از جنگ در حوزه اقتصادمقاومتی و محرومیت زدایی اقدامات خوبی انجام داده اند، تصریح کرد: امیدواریم این گونه قراردادها و اقدامات که نیروهای داخلی دور زده می شوند، دشمن شادکن نشده و در آینده از این اقدامات شاهد نباشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرارداد نفتی توتال، با شعار سال منافات دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..