تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محمدپور: چهره‌ی واقعی آمریکا را در قامت ترامپ می‌بینیم/ رشیدی: ترامپ نمونه‌بارز تفکر ‌آمریکایی است

ساعت: 15:07 منتشر شده در مورخ: 1396/04/19 شناسه خبر: 1146033

در حاشیه نمایشگاه کاریکاتوریست «ترامپیسم» در تبریز عنوان شد؛

نمایشگاه منتخب آثار جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی در تبریز به نمایش درآمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، در نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» که به همت حوزه‌هنری و  ارشاد اسلامی استان برگزار گردیده، 35 کاریکاتور از آثار منتخب هنرمندان ملی و بین المللی شرکت کننده در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه سعی شده چهره واقعی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از موضع جنگ طلبانه، کاسبکارانه، نژادپرستانه و غیر انسانی پرده برداشته شده  و به مخاطبان نشان داده شود.

نمایشگاه فوق به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان از 14 تا 21 تیر ماه سال جاری در گالری یاسمی خانه فرهنگ پذیرای بازدید تمام علاقمندان می باشد. در همین راستا از تعدادی از مسئولان و هنرمندان در این خصوص گفتگویی ترتیب داده ایم که در زیر می آید:

چهرۀ واقعی آمریکا را در قامت ترامپ می‌بینیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در بازدید از نمایشگاه منتخب آثار جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور « ترامپیسم» گفت: در این نمایشگاه ایده های مختلف در رابطه با نوع مدیریت مدرن دنیا به تصویر کشیده شده است.

محمد محمد پور ادامه داد: ما با پدید  تازهای در دنیا مواجه هستیم، پدیده ای به نام « ترامپ»، در رأس کشوری که ادعای مدرنیسم، دموکراسی و تمدن دارد، فردی قرار گرفته که حرکات و رفتارهای خارج از هنجاری بین المللی و انسانی از خود نسان می دهد.

وی با بیان اینکه در واقع چهره‌ی واقعی دولت آمریکا را در حرکات ترامپ بدون پرده شاهد هستیم، بیان داشت:  چهره دریده، چهرۀ واقعی آمریکا را در قامت ترامپ می‌بینیم و این نمایشگاه به خوبی توانسته است چهره واقعی آمریکا را با عنوان « ترامپیسم» منعکس نماید.

محمدپور افزود: هنرمندان با نگاه خود این تصویر را در قالب کاریکاتور ارایه می نمایند و این ارزشمند است و جای تقدیر از حوزه هنری است که این نمایشگاه را به راه انداخته و امید که همه بیایند از این آثار دیدن کنند.

وی در خصوص رویکرد مهم نمایشگاه اذعان داشت: در تمامی آثار نگاه واحدی است بین هنرمندان مختلف دنیا و نگاهشان وجه مشترک زیادی نسبت به جریان مدیریتی آمریکا دارد و این جای تامل است لذا اگر ملت‌ها آگاه باشند به اتفاقات و جریاناتی که می‌خواهد بر آنها و دنیا سیطره افکند قطعاً در برابر این جریان خواهند ایستاد.

محمدپور در پایان اظهار داشت: وظیفه اصلی هنرمندان این است که جریان جاری مدیریت دنیایی که در رأس آن استکبار جهانی و آمریکا قرار دارد، آن را معرفی کنند و قالب هنر بهترین ابزار برای  این معرفی است.

آثار به شخص ترامپ متمرکز است نه نظام فکری آمریکا که محصولش ترامپ است

روح الله رشیدی، فعال فرهنگی در بازدید از نمایشگاه منتخب آثار جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور « ترامپیسم» گفت: چنین به نظر می‌رسد که آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه ترامپیسم به خود شخص ترامپ متمرکز شده است ولی می بایست آثار به نمایش درآمده به نظام فکری آمریکا که محصول آن ترامپ است، پرداخته می شد.

وی ادامه داد: نظام فکری ترامپ حتی اگر هم در آثار تعقیب شده است اثر و گیرایی خود را به خوبی نمایش نداده است.

این فعال فرهنگی افزود: لذا نباید ترامپ را جدا از نظام آمریکا تصور کنیم و اگر می‌گوییم ترامپیسم یعنی آمریکاییزم، که متاسفانه در این آثار کم دیدم که ترامپ سمبل آمریکا باشد، حال آنکه شخص ترامپ عصاره قرن 21 است.

رشیدی خاطر نشان ساخت: برخی جریانات هستند که می‌خواهند بین پدیده ترامپ و نظام آمریکا افتراق قائل شوند یعنی ترامپ خودش مستقل از نظام فکری آمریکا است، حال آنکه چنین نیست و کاملاً با هدف آمریکا همسو می‌باشد چرا که نظام آمریکا مطلوب دانسته که این فرد را انتخاب کرده است.

این فعال فرهنگی گفت: امپریالیستی که وصفش را در قرن 20 دیده و شنیده‌ایم الان آن را به نوعی دیگر در شکل و قوراه ترامپ می‌بینیم.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه به غیر از معدود آثاری که ترامپ را در زنجیره جریان آمریکا به تصویر کشیده است بقیه آثار روی خود ترامپ متمرکزاست، حتی از ترامپ هم غیر از نماد جنگ، خشونت و درگیری چیزی ندیدم.

رشیدی خاطر نشان کرد: البته من فراخوان را ندیده¬ام ولی احتمال دارد که محور فراخوان سوء برداشت ایجاد کرده است در بین هنرمندان که انگار می‌خواهیم هجو ترامپ کنیم.

وی بیان داشت: در تمام ملت های دنیا این فهم وجود دارد که ترامپ آدم قابل قبولی نیست اما فهم نظام جمهوری اسلامی ایران فراتر از اینهاست و آن اینکه ترامپ نمادی بیش نیست.

این فعال فرهنگی در خصوص اینکه ما بایستی پیشتر از این اقدام به کارهایی این چنینی می کردیم، گفت: وقتی دشمن خطای کوچکی از ما می‌بیند سال‌ها آن را در صدر اخبار و رسانه‌های خود قرار می‌دهد و مانور تبلیغاتی می‌کند ولی ما در برابر گاف بزرگی به نام ترامپ که زاییده نظام فکری و زندگی آمریکا است، ساکت نشسته ایم و کاری انجام نداده ایم و فرصت ها را از دست می دهیم.

رشیدی تصریح کرد: اصولا تحرک ما به خصوص از جنس هنر و مواجهه هنری با پدیده های جهانی خیلی مطلوب نیست، لذا هر کاری انجام یابد غنیمت است و این نمایشگاه هم می تواند نکته آغازی باشد بر مباحث بنده.

افسران جنگ نرم چهره منافقانه امپریالیسم را به تصویر کشیده‌اند

رحیم بقال اصغری، کارتونیست و کاریکاتوریست تبریزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه منتخب آثار جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور « ترامپیسم» گفت: این نمایشگاه کاری تمیز از سوی افسران جنگ نرم می باشد.

وی ادامه داد: در واقع این نمایشگاه با زبان طنز و هنر چهره واقعی و منافقانه امپریالیسم جهانی را که دم از صلح و تمدن می زند، به تصویر کشیده است.

این کاریکاتوریست تبریزی افزود: اما روی دیگر سکه امپریالیسم جهان، آمریکا که مدام از حقوق بشر صحبت می کند، این می باشد که این کشور جنگ و ترور را به منطقه ما کشانده است و چهره دو رو را در این نمایشگاه به خوبی می بینیم.

بقال اصغری در ادامه گفت: از حوزه هنری آذربایجان شرقی که به نوعی شروع کننده کاریکاتور مدرن در تبریز می باشد، قدردانی می‌کنم که توانسته است این نمایشگاه را به خوبی برگزار کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محمدپور: چهره‌ی واقعی آمریکا را در قامت ترامپ می‌بینیم/ رشیدی: ترامپ نمونه‌بارز تفکر ‌آمریکایی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..