تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رهبرانقلاب: شخصيت حضرت عبدالعظيم یک شخصیت علمی و جهادی بوده است

رهبرانقلاب: شخصيت حضرت عبدالعظيم یک شخصیت علمی و جهادی بوده استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز 15 شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم است، ایشان از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و از این رو به حسنی مشهور می باشد، رحلت ایشان در تاریخ نیمه شوال سال 252 هجری قمری در زمان معتز عباسی نقل شده، بیش از 79 سال عمر با برکت داشته و محضر پنج امام بزرگوار از امام موسی کاظم (ع) تا امام حسن عسگری (ع) را درک کرده است.

عظمت شخصیت ایشان به اندازه ای است که در روایتی از امام هادی (ع) آمده است زیارت قبر حضرت عبدالعظیم به اندازه زیارت قبر حضرت سیدالشهدا (ع) فضیلت دارد.

همچنین در عظمت مقام معنوی ایشان باید گفت که در روایات از امامان معصوم آمده است که آن حضرات مردم را برای حل مشکلات دینی و یافتن پرسش های اعتقادی به ایشان ارجاع میدادند.

به مناسبت سالروز وفات این شخصیت با عظمت عکس نوشته ای در خصوص شخصیت ایشان از سخنان رهبر انقلاب منتشر شده است.

رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان فرمودند: " شخصیت حضرت عبدالعظیم یک شخصیت علمی و جهادی بوده است، جناب عبدالعظیم در حدود 170 سال قبل از تالیف نهج البلاغه، خطب امیرالمومنین را جمع آوری کرده است، از سوی دیگر ایشان به دلیل شخصیت جهادیشان ازدست خلیفه عباسی از عراق و حجاز گریخت و به ری آمد، چون ری مرکز و محل تحمع شیعیان بود".

رهبرانقلاب: شخصيت حضرت عبدالعظيم یک شخصیت علمی و جهادی بوده است

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رهبرانقلاب: شخصيت حضرت عبدالعظيم یک شخصیت علمی و جهادی بوده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..