تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«آغاجلیل» سرکرده داعش در غرب افغانستان توسط طالبان اعدام شد+ تصاویر

به گزارش عمارنامه، گروه طالبان اعلام کرد که تعدادی از سرکردگان ارشد داعش در غرب افغانستان را بازداشت و اعدام کرده است.

بر اساس بیانیه طالبان، «آغاجلیل» از سرکردگان اصلی گروه داعش و فرمانده این گروه تروریستی در غرب افغانستان به‌همراه چهار عضو ارشد داعشی مجازات شده‌اند.

طالبان گفته است که این فرمانده ارشد داعش به‌همراه «توحیدی» نفر دوم این گروه تروریستی در غرب افغانستان اعدام شده‌اند.

به‌گفته طالبان، سرکردگان داعش قصد سفر از ولایت فاریاب در شمال افغانستان به ولایت ننگرهار در شرق این کشور را داشتند که در کمین طالبان گرفتار شدند.

طالبان همچنین تصریح کرده است که از مدتها قبل جریان گروه تروریستی داعش را در افغانستان رصد می‌کرده است و در نقاط مختلف این کشور با داعش درگیر شده است.

چندی قبل «وحید مژده» کارشناس مسائل افغانستان و آگاه امور طالبان گفته بود که درگیری داعش و طالبان سابقه طولانی دارد، زمانی که برای نخستین بار «ابوبکر البغدادی» تشکیلاتی را به‌نام «خوراسان» برای این منطقه به وجود آورد و «حافظ سعید خان» را به‌عنوان امیر خوراسان تعیین کرد،در آن زمان یک محموله سلاح که داعش قصد داشت از پاکستان به افغانستان انتقال دهد توسط طالبان مصادره شد و این سرآغاز درگیری‌های میان طالبان و داعش در افغانستان بود.

وی که سفارت سابق طالبان را در کارنامه خود دارد، با اشاره به اختلافات گسترده این گروه با گروه تروریستی داعش تأکید کرد: هنگامی که داعش قصد ورود به مناطق هزاره‌نشین را داشت این طالبان بود که به حمایت از شیعیان افغانستان مبادرت کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بارها برخی از کارشناسان افغان و نمایندگان پارلمان افغانستان تعدادی از مقامات دولتی را به حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور متهم کرده بودند.

پیش از این «ظاهر قدیر» نماینده مردم ننگرهار در پارلمان افغانستان گفته بود که «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان با داعش همکاری می‌کند.

همچنین در یک ویدئوی منتشرشده توسط طالبان به‌نقل از اسیر بازداشتی داعشی تأکید شده بود که نظامیان خارجی به‌ویژه مقامات آمریکایی به‌وسیله بالگرد به حامیان داعش در افغانستان کمک‌های تدارکاتی و تسلیحاتی می‌کنند.

اختلاف ریشه‌ و ایدئولوژیک «خلافت اسلامی» با «امارت اسلامی»

تفاوت‌های فرهنگی و ایدئولوژیکی بسیاری میان این دو گروه وجود دارد؛ داعش گروهی می‌باشد که برنامه‌ای برون‌مرزی دارد و هدف آن ایجاد یک نهاد سیاسی واحد متشکل از تمام کشورهای اسلامی است.

طالبان بر برنامه محلی خود تأکید دارند و تنها افغانستان را محدوده خود می‌دانند. هدف آنها تنها به آزادی افغانستان از «اشغال خارجی‌ها» و خروج تمام نیروهای خارجی از این کشور خلاصه شده است.

همچنین اختلافاتی در اعتقادات دینی نیز میان این دو گروه وجود دارد. طالبان یک جنبش محافظه‌کار «حنفی»‌مذهب می‌باشند که دین بیشتر افراد سنی‌‌مذهب افغانستان است. آنها به‌طور کلی به «صوفی» اعتقاد دارند و تمایلی به جلوگیری از خشونت علیه شیعه دارند.

داعش که از ایدئولوژی شاخه سختگیر وهابی/سلفی اسلام سنی تبعیت می‌کند، به صوفی اعتقادی ندارد و شیعه را کافر می‌داند. این گروه زمان اعلام ایجاد شاخه «خوراسان» خود گفت که هدف آنها برقراری «توحید» و از بین بردن «شرک» می‌باشد. این گفته داعش به اعتقادات صوفی‌ها برای بازدید از اماکن مقدس و پرستش آنها برمی‌گردد.

علمای دینی طالبان نیز فتواهایی علیه مشروعیت و ایدئولوژی داعش صادر کرده‌اند و جنگ علیه آنها را در سرزمین‌های اسلامی توجیه کردند.

 منبع: تسنیم

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««آغاجلیل» سرکرده داعش در غرب افغانستان توسط طالبان اعدام شد+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..