تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری‌های غیرواگیر چالش حوزه سلامت/لزوم گسترش مباحث آموزشی بیماری‌های غیرواگیر

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر با اشاره به برگزاری نشست دبیرخانه این کمیته با حضور اعضای دبیرخانه و جمعی از معاونین وزارت بهداشت گفت: همکاری با سازمان جهانی بهداشت در راستای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، بازنگری سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و ساماندهی کمیته های دانشگاهی در این خصوص از مباحث مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

لاریجانی اظهار داشت: در پی تدوین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و اقداماتی که در راستای اجرایی سازی این سند صورت گرفت، از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شد تا با راه اندازی کمیته های دانشگاهی نسبت به اجرایی سازی سند در حیطه تحت پوشش خود برنامه ریزی نمایند.

نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: اغلب دانشگاههای علوم پزشکی کشور سند دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر را باتوجه به شرایط بومی خود تدوین کرده اند و لازم است برنامه ریزی جامعی برای اجرایی سازی این اسناد صورت پذیرد.

وی افزود: برای ساماندهی و یکپارچه سازی عملکرد کمیته های دانشگاهی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر پیش نویس اولیه آیین نامه کمیته های دانشگاهی تدوین شده و پس از کسب نظرات همکاران ویرایش نهایی آن جهت اجرا به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای اجرایی سازی سند ملی کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر صورت پذیرفته گفت: برنامه ریزی های لازم برای پایش اجرای این سند در سطح کشور صورت گرفته و چک لیست های پایش سند در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طراحی شده است.

 لاریجانی با تاکید بر لزوم به روزرسانی اسناد سیاستی نظام سلامت گفت: سند ملی کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر با کسب نظر تمامی صاحبنظران و با احتساب شرایط کشور تدوین شده و به تایید تمامی مراجع بالادستی نظام سلامت نیز رسیده است.


وی افزود: ضروری است تا این سند در دوره های زمانی مختلف مورد بازبینی قرار گیرد و با شرایط کشور منطبق گردد که این کار در دست اجرا می باشد.

نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر، بیماری های غیرواگیر را یکی از چالش های اصلی سلامت کشور ذکر کرد و گفت: کشور ما به کادر بهداشتی و درمانی که اشراف کامل به مسائل مرتبط با بیماری های غیرواگیر داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: ضروری است تا مباحث مرتبط با بیماری های غیرواگیر در آموزش دانشجویان علوم پزشکی و همچنین آموزش های مهارتی این حوزه گنجانده شود.

وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهار داشت: این بستر فراهم شده تا دوره های مرتبط با بیماری های غیرواگیر به صورت مجازی در کل کشور ارائه شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کارگاه‌هایی هم در این زمینه طراحی شده که با همکاری سازمان های بین المللی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر گفت: پایلوت طرح ایراپن از چندی پیش در کشور آغاز شده و ارزشیابی این طرح به زودی در برخی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و ارزیابی خارجی طرح نیز با همکاری سازمان بهداشت جهانی در دست برنامه ریزی است.


وی با بیان اینکه چند چارچوب برای ارائه خدمات در زمینه دیابت، حوادث ترافیکی و عروق کرونری در  سند ملی کنترل بیماری های غیرواگیر تدوین شده، گفت: پیش نویس چارچوب ملی ارائه خدمت بیماریهای تنفسی نیز در دست تدوین است و به زودی طی جلساتی با ذینفعان سند نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری‌های غیرواگیر چالش حوزه سلامت/لزوم گسترش مباحث آموزشی بیماری‌های غیرواگیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..