تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلید سوالات کنکور سراسری96 امشب منتشر می شود

توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

کلید سوالات کنکور سراسری96 امروز منتشر می شودحسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: آزمون سراسری سال 96 در صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه 1396 در حوزه های امتحانی مربوطه برگزار شد که در این آزمون 930 هزار و 208داوطلب با هم به رقابت پرداختند، از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر معادل ۵۸.۹۶ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر معادل ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: کلید اولیه سوالات آزمون سراسری سال 96 (داخل کشور) از ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۱۸تیر ماه و کلید اولیه سوالات (خارج از کشور) روز چهارشنبه بعدازظهر ۲۱ تیر ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌‌گیرد.

وی بیان کرد: آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ با تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب نسبت به آمار سال ۹۵ که ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بوده ۷.۵ درصد بیشتر است.

توکلی با بیان اینکه در سال های اخیر تعداد دختران داوطلب کنکور سراسری از پسران پیشی گرفته است، مطرح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۶ پسران در گروه علوم ریاضی و فنی و دختران در سایر گروه ها از جمله علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی پیشتاز هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور یاد آور شد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از 148 هزار500 داوطلب ،52 هزار و 531 نفر زن و 95 هزار و 969 نفر مرد  هستند؛ هم چنین در گروه علوم انسانی از 184 هزار و 195 نفر داوطلب،115 هزار و466 نفر زن، و68 هزار و729 نفر مرد هستند.

توکلی عنوان کرد: در گروه علوم تجربی از 580 هزار و 570 نفر 367 هزار و793نفر زن و212 هزار و 777نفر مرد، در گروه هنر هم از مجموع 10 هزار و 675 نفر داوطلب هشت هزار و 49 نفر زن و ،2هزار و 626نفر مرد و همچنین در گروه زبان های خارجی از مجموع 6هزار و268 نفر داوطلب چهار هزار و 595نفر داوطلب زن و یک هزار 673 نفر مرد هستند.

وی گفت: سوالات آزمون هر گروه آزمایشی 2ساعت پس از برگزاری بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

انتهای پیام/

افزایش 7.5 درصدی داوطلبان کنکور سراسری 96 نسبت به سال گذشته



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلید سوالات کنکور سراسری96 امشب منتشر می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..