تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوریه اقدام اسرائیل برای برگزاری انتخابات در جولان را رد کرد

سوریه اقدام اسرائیل برای برگزاری انتخابات در جولان را رد کرد


به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه در دو پیام جداگانه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با اقدام رژیم صهیونیستی در برگزاری انتخابات آنچه "شوراهای محلی" سال ۲۰۱۸ در روستاهای جولان حوانده می‌شود، تاکید کرد که منطقه جولان بخشی جدایی ناپذیر از اراضی سوریه است.

در ادامه این دو نامه آمده است، اسرائیل به حمایت آشکار و علنی خود از گروه‌های تروریستی مسلح که اقدامی برخلاف تمام قطعنامه‌های سازمان ملل درباره بحران در سوریه است، اکتفا نکرده بلکه به تازگی اقدام به صدور دستورات جدید مبنی بر قصد تل‌آویو جهت برگزاری انتخابات شوراهای محلی در روستاهای جولان اشغالی کرده است.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد، این دستورالعمل‌های جدید اسرائیل با هدف حذف هویت عربی منطقه صادر می‌شوند در حالی که بند پنجم سند جولان بر عدم به رسمیت شناختن مجموعه موسوم به "شوراهای محلی" صراحت دارد.

این وزارتخانه تاکید کرد، اسرائیل که در طول سال‌های گذشته نیز از اطاعت از قوانین بین‌المللی سرباز زده در تصمیم جدید خود نیز بار دیگر سرکشی و عدم احترام به حاکمیت سوریه بر ارتفاعات جولان را تکرار کرد.

طبق توافقنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت که در دسامبر سال ۱۹۸۱ میلادی به اتفاق آراء تصویب شد، تصمیم تل‌آویو برای اجرای قوانین خود و اعمال حاکمیت بر ارتفاعات جولان در سوریه و مدیریت این منطقه لغو و باطل دانسته شد.

شورای امنیت در این قطعنامه اعلام کرد که تمامی احکام ژنو سال ۱۹۴۹ میلادی مربوط به حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ در اراضی اشغالی جولان که از ژوئن ۱۹۶۷ میلادی توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، معتبر و قابل اجرا هستند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه این دو پیام تاکید کرد که تصمیمات جدید اسرائیل به منزله نقض آشکار منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی حقوق بشر و توافقنامه‌های ژنو مربوط به حمایت از غیرنظامیان است.

در پایان این دو پیام نیز آمده است، دمشق علاوه بر مخالفت قاطع با تصمیم جدید اسرائیل بار دیگر تاکید می‌کند که جولان بخشی جدایی ناپذیر از اراضی سوریه بوده و دیر یا زود به خاک این کشور بازخواهد گشت.

310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوریه اقدام اسرائیل برای برگزاری انتخابات در جولان را رد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..