تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ما در مناقشه قطر بی‌طرف هستیم / در صورت بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، مجبور به پیروی خواهیم بود

مدیر عامل توتال:

مدیرعامل غول شرکت نفتی توتال اعلام کرد در مناقشه میان قطر و کشورهای عربی جانب بی‌طرفی را اختیار می‌کند.

ارسال زمانبندی شده: 

شنبه, 17 تير, 1396 - 15:54

 ما در مناقشه قطر بی‌طرف هستیم / در صورت بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، مجبور به پیروی خواهیم بود

به گزارش عمارنامه،  به نقل از  رویترز؛ «پاتریک پویانه»،مدیرعامل توتال، درباره بحران بوجود آمده میان کشورهای عربی و قطر اعلام کرد حاضر به دخالت در این ماجرا نیست و جانب هیچ کس را نمی‌گیرد.

«پویانه» در کنفرانسی به میزبانی شهر "اکس آن پرووانس" فرانسه، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بحران قطر گفت: من در قطر، قطری، در امارات، اماراتی و در ایران، ایرانی هستم. این فلسفه ماست. من مجبور نیستم میان کشورها انتخاب کنم.

شرکت نفتی توتال فعالیت تجاری خود را در قطر از سال ۱۹۳۶ آغاز کرد و یکی از سهامداران اصلی در خط لوله «دلفین انرژی» است که گاز طبیعی را از قطر به امارات متحده عربی و عمان انتقال می‌دهد.

مدیر عامل توتال که هفته جاری به قطر سفر می‌کند، درباره مناقشه بوجود آمده میان کشورهای عربی گفت: خط لوله میان قطر و امارات متحده عربی همچنان کار می‌کند. از این که کسب و کار توتال در این ماجرا به عنوان یک اهرم سیاسی مورد استفاده قرار نگرفته، خوشحال هستم.

«پویانه» در این باره گفت: در دنیای فعلی میان تنش‌های سیاسی و مسائل اقتصادی یک فاصله ملموس وجود دارد و کشورها از کسب و کار، برای تشدید تنش استفاده نمی‌کنند.

عربستان، امارات متحده، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک و مسیرهای ارتباطی با دوحه را قطع کرده‌اند.

 توتال دارای سرمایه‌ گذاری‌های بزرگی در هر دو طرف مناقشه است. این شرکت ماه گذشته در میدان نفتی الشاهین قطر که بزرگ‌ترین میدان این کشور است، سهام خریداری کرد. توتال به تازگی یک توافق مقدماتی دو میلیارد دلاری با ایران برای ساخت سه کارخانه پتروشیمی امضاء کرد.

این شرکت فرانسوی در امارات نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده است.

مدیر عامل توتالدرباره احتمال بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، گفت: قرارداد توتال با ایران منطبق با قوانین بین‌المللی است و اگر این قوانین تغییر کنند، ما نیز مجبور به پیروی خواهیم بود.

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ما در مناقشه قطر بی‌طرف هستیم / در صورت بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، مجبور به پیروی خواهیم بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..