تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت زردآلو در قالب اردوهای جهادی در ماهنشان

ساعت: 09:09 منتشر شده در مورخ: 1396/04/18 شناسه خبر: 1144130

زمان برداشت زردآلو در شهرستان ماهنشان از اواخر خردادماه شروع و تا مرداد ماه ادامه دارد، با شروع فصل برداشت این نوع محصول که عمده ترین محصول این منطقه هم است اردوی جهادی بسیج سازندگی به کمک مردم شتافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  شمیم ماهنشان،باغات زردآلوی ماهنشان ۲ هزارو ۲۰۰ هکتار است که  هزارو ۷۹۰ هکتار آن بارده است.کل سطح باغات ماهنشان ۶ هزار هکتار است که سه هزار کشاورز، بهره بردار محصولات باغی هستند. زردآلوهای ماهنشان ازنوع قیسی ،شکرپاره ، شاهرودی و عسگرآبادی است

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ماهنشان در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان گفت: با شروع فصل برداشت زردآلو  در روستای قلعه جوق سیاه منصور از توابع دندی تعدادی از خواهران بسیجی به کمک کشاورزان محروم این منطقه  اعزام شدند.

محمد رحمانی اظهار داشت: ۱۸ خواهر بسیجی از حوزه مقاومت بسیج شهیده فراهانیان دندی در قالب اردوهای جهادی برای کمک به افراد محروم و نیازمند اعزام شدند.

وی افزود: بسیجیان جوان شهرستان ماهنشان این بار برای رفع محرومیت زدایی در روستاهای محروم  حاضر شدند و طی چند روزی که در روستاها  هستند برای کمک به افراد نیازمند و محروم در کارهای کشاورزی که این روزها پر رونق است آستین همت را بالا زدند و با تشکیل کلاسهای حلقه صالحین ویژه نوجوانان  و جوانان با اهداف و برنامه ریزی های قبلی در اردوهای یک روزه جهادی کمک کار افراد نیازمند می شوند.

یکی از بسیجیان که در این اردو شرکت کردند در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهار داشت: این نوع اردو ها علاوه بر تقویت روحیه همدلی در بین مردم و بسیجیان مایه نشاط برای شرکت کنندگان است .

وی افزود: ما با تحقیق و بررسی در بین روستائیان به افرادی که به لحاظ نیروی انسانی و کمی درآمد در امر برداشت محصولات کشاورزی  نیاز به کمک دارند، کمک کرده و باری از دوش وی را که در این تابش آفتاب سوزان زحمت می کشد تا به نوعی امرار و معاش خانواده را تامین کند می آییم .

نریمانی اظهار کرد: اردوهای جهادی باور همدلی و همکاری، کمک به هم نوع، و ریشه اهداف بسیج سازندگی که همان محرومیت زدایی است را زنده می کند و به آنهایی که احساس می کنند همکاری و کمک به نیازمندان به فراموشی سپرده شده می فهماند تاجایی که بسیج زنده و پویا هست محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان نیز پایدار خواهد بود.

وی افزود: با این نوع برنامه بسیج سازندگی روحیه جهادی در دل جوانان ایجاد می شود، جوان ذوق و شوق خدمت رسانی را از این برنامه ها یاد می گیرد و با دیدن احساس خوشحالی نیازمندان همیشه در تلاش کمک به محرومین خواهد بود چرا که انسان وقتی می بیند توانسته کاری برای کسی انجام بدهد که خرسندی طرف مقابل را در پی داشته ضمن اینکه همیشه همکاری و کمک به نیازمندان را در برنامه خود خواهد داشت خود این شخص هم با انجام چنین کارهایی احساس سبکی و فرد توانمند خواهد داشت.

گفتنی است: روستای قلعه جوق سیاه منصور از توابع شهر دندی و در 39 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و دارای طبیعت بکر و آب و هوای معتدل است، چشمه ها و قنات های روان این روستا جلوه خاصی به این منطقه داده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت زردآلو در قالب اردوهای جهادی در ماهنشان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..