تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گنجینه ای ارزشمند و دایرة المعارف دوران پایانی دفاع مقدس/ گزارش واحدهای لشگر عاشورا، آرشیو نشریاتِ خاص و خاطرات نابی از علامه جعفری(ره) و استاد شهریار

ساعت: 10:37 منتشر شده در مورخ: 1396/04/18 شناسه خبر: 1144731

رزمنده و روزنامه نگار لشگر خوبان رونمایی کرد+تصاویر

جانشین فرمانده سپاه عاشورا، سه مجموعه مجزا از هم را به موسسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسِ سپاه عاشورا تقدیم کرد. «اطلاعات جبهه» «پیام انقلاب» «گزارشات واحدهای لشگر عاشورا»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، در میان رزمندگان دفاع مقدس، کمتر کسی است که علی رغم وظایفِ خطیر پاسداری به روزنامه نگاری و گردآوری خاطرات نابی از جبهه بپردازد؛ روزنامه نگاری دفاع مقدس را می توان جامع تر از خاطره گویی تصور کرد. خاطره گویی های مرسوم زمانی به گنجینه تبدیل می شود که پیوستی از اسناد گرانبهای فرهنگی را در اختیار داشته باشد.

یکی از رزمندگان خوش ذوقی که به صورت خودجوش و با احساس وظیفه آرشیوی از خاطرات و نشریات دوران دفاع مقدس را گردآوری کرده، کسی نیست جز حاج علی قادری.

شهرت قادری در میان رزمندگان لشگر عاشورا و اهالی تبریز به مدیریت و فرماندهی است؛ اما وی را می توان به عنوان یک فعال فرهنگی و یک روزنامه نگار هم معرفی کرد. خاصه زمانی که در اوج عملیات های دفاع مقدس، دست از گردآوری خاطرات و اسناد بر نداشت و گنجینه ای از آن دوران را در اختیار گرفت.

وی پس از مدت ها تصمیم گرفت این گنجینه را به موسسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسِ سپاه عاشورا تقدیم کند؛ علت را که از وی جویا شدیم گفت: ابوی بنده یکی از روحانیون و علمای بنام تبریز بود و کتابخانه ی بسیار گرانبهایی در منزل داشت. در اواخر عمر پدرم، به ایشان پیشنهاد دادیم که کتابخانه را جهت حفظ و انتقال به نسل های بعدی وقف کنند. ایشان هم پذیرفته و آن کتابخانه را به مدرسه طالبیه تبریز وقف کردند.

قادری افزود: بنده نیز به تاسی از پدر مرحومم، اسناد و نشریات گردآوری شده از دوران دفاع مقدس را برای طرح های پژوهشی و همچنین انتقال به نسل های آتی، در اختیار موسسه حفظ آثار قرار دادم.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا، سه مجموعه مجزا از هم را به موسسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تقدیم کرد. «اطلاعات جبهه» «پیام انقلاب» «گزارشات واحدهای لشگر عاشورا» مجموعه هایی است که به تعبیر حاج علی قادری، آنها را می توان دایرة المعارف و منبع مهمِ دوران پایانی دفاع مقدس نامید.

«اطلاعات جبهه» عنوانی است که در دوران دفاع مقدس، ضمیمه روزنامه اطلاعات میشد و اخبار و محتوای جبهه ها را منتشر می کرد؛ حاج علی قادری از اوایل سال 66 تا بعد از قطعنامه، 95 نسخه از این ضمایم را جمع آوری کرده و در قالب دو قطعه بزرگِ صحافی شده، آرشیو ارزشمندی را تشکیل داده است. (تصویری از مجموعه ارزشمند اطلاعات جبهه 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گنجینه ای ارزشمند و دایرة المعارف دوران پایانی دفاع مقدس/ گزارش واحدهای لشگر عاشورا، آرشیو نشریاتِ خاص و خاطرات نابی از علامه جعفری(ره) و استاد شهریار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..