تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با وجود صعود تیم کی روش به رده 23 دنیا، رنکینگ فیفا، قرعه ایران را تغییر نمی‌دهد

با وجود صعود تیم کی روش به رده 23 دنیا، رنکینگ فیفا، قرعه ایران را تغییر نمی‌دهد

ورزش > فوتبال ملی - صعود تیم ملی فوتبال ایران به رده بیست و سوم رنکینگ فیفا؛ این پاداش تیمی است که بدون گل خورده و دوهفته زودتر از پایان رقابت‌های انتخابی، جشن صعود گرفت و بلیت حضور در روسیه 2018 را به دست آورد.

 به گزارش خبرآنلاین؛ هفته پیش بود که خبرهای غیررسمی از صعود 7 پله ای فوتبال ایران در رده بندی فیفا حکایت داشت. خبری که پنجشنبه تائید شد.  فدراسیون جهانی فوتبال دو روز پیش رده‌بندی ماه جولای خود را اعلام کرد که شاگردان کارلوس کی‌روش توانستند با ۸۹۳ امتیاز در رده ۲۳ جهان قرار بگیرند و کماکان تیم نخست آسیا باشند. تیم ملی با قرار گرفتن در این رده بهترین جایگاه خود را در مدت ۶ سال حضور کی‌روش در ایران به دست آورد، اما صحبت هایی که در مورد تغییر سید تیم ملی ایران در قرعه کشی جام جهانی 2018 مطرح می شود صحت ندارد.

تیم ملی ایران حدود 12 سال پیش در رده‌ای بهتر از رده امروز خود در رنکینگ فیفا هم قرار داشته است. در زمان حضور برانکو در تیم ملی و چند ماه پس از صعود به جام جهانی 2006 آلمان، در ماه اگوست سال 2005، فیفا ایران را در رده 15 رنکینگ خود قرار داد تا بهترین رده تاریخ فوتبال ملی کشورمان ثبت شود. 3 ماه بعد ایران با 4 پله نزول در رده 19 رنکینگ فیفا قرار گرفت و قرعهکشی جام جهانی آلمان بر اساس رنکینگ همین ماه یعنی نوامبر 2005 انجام شد. با این حال با وجود قرار گرفتن در رده 19 رنکینگ، فیفا ایران را در سید 4 و همراه با سایر کشورهای آسیایی و تیم‌های قاره آمریکای مرکزی و شمالی قرار داد.

این بار هم قضیه مشابه همان سال است. یعنی از الان سید فوتبال ایران مشخص است و صعود در رنکینگ فیفا تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. طبق سیدبندی های اعلام شده از سوی فیفا، 8 تیمی که از آسیا (4.5 سهمیه) و منطقه کونکاکاف (3.5 سهمیه) جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست می آورند در سید یا گلدان 3 قرعه کشی جام جهانی هستند. در اسین سیدبندی سید 2 متعلق به 5 تیم آفریقایی و 3 تیم از منطقه آمریکای شمالی است و سید 4 نیز تماما به تیم های اروپایی تعلق دارد. با این تقسیم بندی سرگروه های جام جهانی 2018 هم تقریبا مشخص هستند؛ روسیه میزبان، برزیل و ارژانتین از امریکای جنوبی و 5 تیم اروپایی که دارای بهترین رنکینگ در ماه منتهی به قرعه کشی باشند.

41258




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با وجود صعود تیم کی روش به رده 23 دنیا، رنکینگ فیفا، قرعه ایران را تغییر نمی‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..