تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه گرمازدگی را درمان کنیم؟

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،    با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، دو عـــامل فعالیت بدنی شدید و طولانی مدت در هوای آزادو آب و هوای گرم و خشک باعث گرمازدگی می گردند. در این حالت بدن فردی که در معرض گرمای زیاد قرار گرفته دچار کم آبی شده و غلظت خون وی افزایش می یابد. این عارضه سبب کندی جریان خون و ایجاد اختلال در عملکرد ارگان های مختلف بدن میشود.

دکتر ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه ایران در خصوص گرمازدگی و راه های مقابله با آن به تعدادی از علائم گرمازدگی اشاره کرد و گفت : از جمله علائم و نشانه های گرما زدگی گشاد شدن مردمک چشم، هوشیاری پایین ، تهوع و استفراغ ، پوست خشک و داغ و قرمز و سردرد و سرگیجه میباشد. کودکان، سالمندان و افرادی که در فضای باز کار میکنند بیش از سایر افراد در معرض گرمازدگی قرار میگیرند.

چگونه گرمازدگی را درمان کنیم؟م؟

وی افزود: اگر فردی دچار گرمازدگی شده بود قبل از رسیدن تیم درمان انجام یک سری از کمک های اولیه میتواند به بهبود حال بیمار کمک کند. از جمله این اقدامات مانند :

فرد را خوابانده پاها را به اندازه 30 سانت بلند کنید

حوله مرطوب روی پیشانی گذاشته شود

زیر گردن، زیر هر دو بغل و ران ها کمپرس سرد قرار داده شود

آب رسانی به بدن با نوشانیدن آب معمولی، خوراندن خاکشیر، هندوانه ، شربت آبلیمو و گلاب انجام گیرد.

از دوش سرد و باد مستقیم کولر اجتناب گردد

همچین رعایت توصیه هایی ذیل برا ی پیشگیری از گرمازدگی مفید خواهد بود:

زمان بیرون ماندن را به حداقل برسانید.

لباس های رنگ روشن بپوشید.

دوش آب سرد بگیرید.

نوشیدن کافی مایعات و آب در برنامه روزانه گنجانده شود.

از نوشیدن مایعات کافئین دار و الکلی اجتناب گردد.

از ماندن به مدت طولانی در ماشین در بسته خودداری گردد.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه گرمازدگی را درمان کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..