تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیمای شهری به راحتی اصلاح شدنی نیست

سیمای شهری به راحتی اصلاح شدنی نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سعادت‌طلب، با بیان اینکه ضوابطی به عنوان سیما و منظر شهری مصوب شده است اظهار کرد: بر همین اساس شهرداری، نظام مهندسی و مالکان موظف به رعایت آن هستند، ولی در مرحله اجرای مصوبات این بخش موفق نبودیم، زیرا اجرای آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد و سازمان‌ها و ادارات مرتبط باید خود را برای این کار تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه کمیته سیما و منظر شهری نظارت بر این بخش را بر عهده دارد گفت: بحث سیمای شهری بحث گسترده‌ای است و به راحتی اصلاح نمی‌شود و نظارت‌های مختلف نظام مهندسی، شهرداری و مسکن و شهرسازی در مکان‌های مختلف باید صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اجرای نمای رومی ممنوع شده، ولی تأثیر این ممنوعیت را زیاد در شهر مشاهده نمی‌کنیم، زیرا بسیاری از افراد کار خود را بدون توجه ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به علت مشاهده نما‌های رومی در سطح شهر گفت: ممکن است شهرداری خیلی ورود پیدا نکرده و اگر ورود پیدا کرده موردی بوده و شاید برخی‌ها بگویند در ابتدای اخذ پروانه ممانعت اعلام نشده بود بنابراین پس از صدور پروانه نمی‌توانیم این ممنوعیت را بیان کنیم.

سعادت‌طلب عنوان کرد: اگر نمای رومی در نقشه‌های معماری تأیید شده باشد مالک می‌تواند اجرا کند، ولی نقشه‌های معماری در هیچ بخشی مجوز استفاده از نمای رومی را ندارند.

وی یادآور شد: مباحث فرهنگی مهمترین ریشه سیمای شهری است ذهنیت‌های فرهنگی نمای ساختمان را تعیین می‌کند اینکه برخی افراد تمایل دارند نمای متفاوتی داشته باشند ذهنیت نادرستی است.

انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیمای شهری به راحتی اصلاح شدنی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..