تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه اعتیاد به الکل را درمان کنیم؟

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رادیو سلامت، فیروزه جعفری، روانپزشک با تاکید بر اینکه آگاهی مردم درباره الکل بسیار پایین است و نمی‌دانند که الکل جز مواد سنگین است، گفت: مصرف الکل می‌تواند به شدت فرد را چه در ابعاد جسمی و چه در ابعاد روانی تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین هیچ وقت برای ترک یک مواد دیگر نمی‌شود از الکل استفاده کرد.

وی ادامه داد: الکل معمولا کنار اعتیاد به مواد دیگر وجود دارد و روانپزشکان آن را درمان می‌کنند، برای ترک الکل راه‌هایی از جمله البته درمان‌های دارویی محدودی نیز وجود دارد.

این روانپزشک افزود: همچنین روان درمان‌های بسیار متنوعی وجود دارد که متخصصان در این زمینه کار می‌کنند و در حال حاضر آموزش‌هایی در سطح کشور به همکاران روانشناس داده می‌شود که آن‌ها هم بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که ترک الکل بسیار سخت و دشوار است و عوارض زیادی می‌تواند داشته باشد، بنابراین افراد برای ترک مصرف الکل حتما باید به متخصصان و پزشکانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مراجعه کنند.

جعفری یادآور شد: اختلالاتی که به دنبال مصرف الکل ایجاد می‌شود از قبیل اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی و افسردگی، اختلالات دوقطبی یا شیدایی، اختلالات جنسی، اختلالات خواب، اختلال حافظه، اختلالات جنون است که این‌ها همگی شاخص‌های اختلالات روانپزشکی هستند.

انتهای پیام/ 

راه های ترک اعتیاد به الکل



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه اعتیاد به الکل را درمان کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..