تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص ناصحیح بیماری‌ها سیکل معیوب سلامت جامعه

فضل الهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشخیص ناصحیح بیماری‌ها سیکل معیوب سلامت جامعه/عطاری مرجع سلامتی نیستمحمدرضا فضل الهی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ریشه کنی ییماری‌ها با مراجعه به هنگام و تشخیص صحیح محقق می‌شود و اگر برخی بیماری‌ها قابل ریشه کن کردن نباشند با تشخیص، درمان و کنترل کامل، فرد می‌تواند یک زندگی مطلوبی داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به  آمار کشوری در خصوص آسم که ابتلای کودکان بیش از بزرگسالان است تشخیص، درمان صحیح و روند کیفیت زندگی سال‌های عمر مفهوم بیشتری پیدا می‌کند.

فضل الهی با بیان اینکه آسم، شایع‌ترین مزمن التهابی به خصوص در کودکان است که باعث خسارت‌هایی از جنبه مادی و مالی به فرد و جامعه می شود، مطرح کرد: شیوع این بیماری به طور متوسط 0.1 درصد از جامعه را در بر گرفته است که بر این اساس در ایران هشت میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند.

وی ادامه داد: طبق مطالعاتی که در تهران انجام شده به طور متوسط درمان این بیماری حدود 300 تا500  دلار  برای هر فرد در سال ممکن است هرینه داشته باشد که ممکن است به طور مستقیم به عهده خودش باشد یا به کل سیستم بهداشتی اطلاق شود.

عضو مرکز تحقیقات آسم و آلرژی کشور با بیان اینکه بیماری آسم در طول عمر با برخی افراد می‌ماند، تصریح کرد: شخصی که به این بیماری مبتلا است به طور متناوب تنگی نفس و خس خس سینه را تجربه کرده و این در کیفیت زندگی فرد تاثیر گذار است.

فضل الهی اظهار کرد: عوارض این بیماری سبب غیبت کودک از مدرسه و بزرگسال از محل کار و کند شدن چرخه اقتصاد سلامت كشور شود به این دلیل مسائل کنترل این بیماری بسیار مهم است.

وی گفت: سال ها است که شعار مجامع علمی، انجمن‌های مرتبط با آسم دنیا روی بهتر کنترل شدن آسم است و شرایطی باید در این عرصه فراهم شود که این بیماران با تشخیص صحیح، دارو درمانی و اقداماتی که انجام می‌دهند بیماری را به گونه اى کنترل کنند که منجر به بستری، تشدید عوارض و هزینه‌های جانبی افراد نشوند.

فضل الهی تصریح کرد: در راستای اهداف گفته شده سطوح کنترل تعریف شده و هدف این است که با تشخیص صحیح، کنترل کامل این بیماری را در دست داشته باشیم.

عضو مرکز تحقیقات آسم و آلرژی کشور بیان کرد: بیماری‌های مزمن ممکن است افراد را از درمان‌های طولانی خسته کند و افراد به درمان‌های غیر پزشکی روی آورند و از درمان‌های مکمل استفاده کنند.

وی گفت: متاسفانه درمان‌های مکمل ما متولی خیلی دقیقی ندارد البته در سال‌های اخیر دانشکده طب سنتی و افرادی که این مطلب را به شکل علمی دنبال می کنند زیاد شده اما هنوز خیلی جای کار دارد و این باور‌های نادرستی که برای خیلی از بیماری‌های مزمن وجود دارد باعث می شود که بیمار مسیر غلط برود و درمان‌های ناقصی در پیش بگیرد.

این متخصص آسم و آلرژی اظهار کرد: در جلسات علمی که با متولیان طب سنتی داریم آن ها هم این درمان‌ها را به عنوان درمان‌های تایید شده در نظر نمی‌گیرند و بايد مطالعات بسيارى بر بحث‌هایی همانند  حجامت، درمان‌های گیاهی و طب سوزنی انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: وقتی که کار به عطاری‌ها و درمان‌های نادرست که حتی همکاران طب سنتی هم آن را قبول ندارند برسد مشکل دو چندان می‌شود، متولیان سلامت بايد دوشادوش پزشکان  با تاکید بر تشخیص صحیح به مراجع متخصص سیکل‌های معیوب را اصلاح کنند.

انتهای پیام/

عطاری مرجع سلامتی نیست



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص ناصحیح بیماری‌ها سیکل معیوب سلامت جامعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..