تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سریع‌ترین راه برای مقابله با آلزایمر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد: ۱۰ سال پیش از بروز هر گونه علائم زوال عقلی مرتبط با بیماری آلزایمر، سطح فزاینده‌ای از پلاک‌های آمیلوئید در مغز تشکیل می‌شود که می‌تواند از اولین مراحل ابتلا به این بیماری عنوان شود.

به گفته محققان، شناسایی زودهنگام این پلاک‌ها می‌تواند در ترتیب دادن اقدامات پیشگیرانه و مناسب‌تر کمک کننده باشد.

وجود این پلاک‌ها نشان می‌دهد که تخریب مغز ناشی از بیماری آلزایمر می‌تواند سال‌ها پیش از شناسایی علائم آن شروع شود. همچنین می‌توان درمان بیماری را زودتر آغاز کرد.

یکی از محققان این مطالعه گفت: در این بررسی به دنبال آن بودیم تا از این فرض حمایت کنیم که این بیماری پیش از بروز علائم آن شروع می‌شود.

در این بررسی میزان پلاک آمیلوئید در مغز ۴۴۵ فرد که به لحاظ قدرت شناختی در وضعیت مطلوبی بودند برای مدت ۱۰ سال مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد پس از مدت چهار سال در ۳۲ درصد از افرادی که با افزایش سطح آمیلوئید در مغز مواجه شدند، مراحل اولیه بیماری آلزایمر بروز پیدا کرده‌ است. در حالی که این رقم در افرادی که سطح پلاک‌های آمیلوئید مغزشان طبیعی بود تنها ۱۵ درصد بوده‌ است.

محققان آمریکایی امیدوارند خارج کردن این پلاک‌های آمیلوئید با بروز اولین علائم بتواند به کاهش روند پیشرفت بیماری کمک کند یا مانع از ابتلای افراد به این بیماری شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سریع‌ترین راه برای مقابله با آلزایمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..