تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بیماری مقاربتی مقاوم به آنتی‌بیوتیک

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بیماری مقاربتی مقاوم به آنتی‌بیوتیک

دانش > پزشکی - سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که موارد مقاومت بیماری مقاربتی سوزاک به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی رایج افزایش یافته و بیم آن می‌رود که قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک قابل استفاده برای درمان این بیماری نیز کارآیی خود را از دست بدهد.

به گزارش بی‌بی‌سی،سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که موارد مقاومت بیماری مقاربتی سوزاک به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی رایج افزایش یافته و بیم آن می‌رود که قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک قابل استفاده برای درمان این بیماری نیز کارآیی خود را از دست بدهد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، در بسیاری از کشورهای جهان، با افزایش مقاومت نسبت به درمان با آنتی‌بیوتیک‌های اولیه، استفاده از ای‌سی‌اس‌ها تنها راه باقی مانده معالجه سوزاک است اما مواردی از مقاومت در برابر این گروه دارو هم از پنجاه کشور جهان گزارش شده است.
رئیس موسسه مشارکت جهانی برای تحقیق و توسعه آنتی‌بیوتیک‌ها این وضعیت را "وخیم" توصیف کرده و از نیاز به کشف و ساخت داروهای جدید سخن گفته است. در همانحال، تلاش برای یافتن داروهای جدید درمان سوزاک چندان امیدبخش نبوده و تضمینی وجود ندارد که در آینده نزدیک، درمان موثری یافت شود.
سازمان بهداشت جهانی گفته است که احتمال دارد دیر یا زود، سفالوسپورین به عنوان آخرین درمان موجود برای سوزاک نیز کارآیی خود را از دست بدهد.
یکی از پژوهشگران این سازمان گفته است که میکروب عامل سوزاک به گونه‌ای است که هرگاه داروی جدیدی برای مبارزه با آن به کار می‌رود، به زودی نسبت به آن مقاومت پیدا می‌کند.
سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که هر سال بیش از هفتاد و هشت میلیون نفر در جهان به سوزاک مبتلا می‌شوند. اگرچه این بیماری در برخی از مبتلایان، به خصوص زنان، نشانه روشنی ندارد اما می‌تواند به بروز عوارض دیگری از جمله حاملگی خارج رحمی و نازایی منجر شود و حتی خطر ابتلای به اچ‌آی‌وی را افزایش دهند.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بیماری مقاربتی مقاوم به آنتی‌بیوتیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..