تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت با قرارداد جدید نفتی توتال، اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می برد

ساعت: 16:29 منتشر شده در مورخ: 1396/04/15 شناسه خبر: 1143245

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین ابراز کرد:دولت با قرارداد جدید نفتی توتال، اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می برد و در شرایط امروز جامعه و مشکلات اقتصادی دولت می خواهد یک فرافکنی در جامعه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حجت الاسلام علی معبودی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره قرارداد جدید نفتی کشور با فرانسه اظهار کرد: چندین سال است بحث اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده است و اقتصاد مقاومتی نگاه به ظرفیت و توانمندی های داخلی در کنار استفاده از تکنولوژی های خارجی دارد. 


وی در ادامه افزود: در شرایط امروز جامعه و با قراردادهایی که دولت در حال انعقاد آن با کشورهای خارجی است برخلاف مبانی و اساسنامه اقتصاد مقاومتی است. 

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: تجربه تاریخی ثابت کرده است که ورود کشورهای اروپایی و خارجی به کشور و انعقاد قراردادهای نفتی اکثرا به ضرر کشور ما تمام شده و این شرکتهای خارجی برنامه خود را در کشور به صورت نیمه کاره رها کرده اند و تفاهمات صورت گرفته به صورت ناقص زمین مانده است. 

وی تصریح کرد: قرارداد توتال که احتمالا سرنوشت قراردادهای گذشته را پیدا خواهد کرد و با ایراداتی که کارشناسان حوزه نفتی به این قرارداد وارد میکنند، سرنوشت خوبی برای حوزه نفتی و دستاوردهای داخلی نخواهد داشت. 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد: در شرایط اقتصادی امروز کشور دعوت از شرکت های خارجی از سوی دولت و انعقاد قراردادهای نفتی که انتقادات زیادی به آن وارد است به نوعی فرافکنی از سمت دولتمردان است تا در بین عموم جامعه این فضا را ایجاد کنند که در حال حل مشکلات اقتصادی هستند. 

وی ابراز کرد: امروز در حوزه صنعت و تکنولوژی نفت باید به مبانی اقتصاد مقاومتی برگردیم و ما مهندسینی در این حوزه داریم که شرایط نفت کشور را به خودکفایی رسانده اند و چرا باید در این فضا به سمتی حرکت کنیم که برای بیگانگان اشتغالزایی کنیم. 

معبودی عنوان کرد: از سوی دیگر دولت با قراردادهای نفتی چون توتال در حال زیر سوال بردن مبانی اقتصاد مقاومتی است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت با قرارداد جدید نفتی توتال، اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..