تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزموده را آزمودن خطاست/بدعهدی فرانسوی ها ثابت شده است

ساعت: 16:28 منتشر شده در مورخ: 1396/04/15 شناسه خبر: 1143237

امام جمعه شاهین دژ قرارداد با شرکت توتال فرانسه را ادامه شکست های برجام دانست و گفت : بدعهدی فرانسه برای ایران تاریخی شده است و باید از تاریخ درس بگیریم نه اینکه دوباره آزمایش کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت الاسلام نقی باقری در گفتگو با خبرنگار شاهین پیام گفت: بعد از ماجرای ۲۰۳۰ که جز خفت و خواری برای جامعه اسلامی هیچ ارزش و وجه اجتماعی در پی نداشت و الحمدلله با رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و حرکت خودجوش فعالان انقلابی این سند به زباله دان تاریخ فرستاده شد،جدیدا شاهد قراردادی دیگر با شرکت توتال فرانسه هستیم که وزیر نفت آن را تحفه برجام تلقی کرده است اما آیا وزیر نفت بدعهدی فرانسوی ها در قراردادهای صنعتی و شرکت پژو  را فراموش کرده است و یا شاید خبر از میزبانی فرانسوی ها در میهمانی و پناه دادن به منافقین آن هم درست پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ندارد،محفلی که یکی از سرکرده های حزب منحله منافقین دست داشتن و کارشکنی در انتخابات اخیر ایران را علنی اعلام کرد،خواب غفلت تا کی؟ 

وی افزود :آنگونه که از متن این قرارداد بر می آید طی ۲۵ سال حق اکتشاف توسعه و بهره برداری و فروش و مالکیت مخازن طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ایران که یکی از بهترین و بزرگترین و مهم ترین میادین ایران است به توتال فرانسه و سی ان پی سی چین واگذار شده که بیش از ۵۰ درصد محصول آن عاید شرکت های خارجی خواهد شد .در این میان سهم ایران تنها۱۹٫۱ درصد است.

امام جمعه شاهین دژ اظهار داشت : آنچنان که مقام معظم رهبری در سخنان حکیمانه خود اشاره داشتند اولا بایست منافع ملی مصلحت تصمیم گیری ها باشد و این منفعت ملی نباید تعارض با هویت ملی داشته باشد با این حال آیا مسئولین دولتی گوش شنوا ندارند؟

وی ادامه داد : البته عده ای از مدیران نفتی از نقدهای سازنده ی منتقدین درباره توافق IPC ناراحت هستند و با عنوان نمودن این موضوع که منتقدان قراردادهای نفتی مخالف سرمایه گذاری خارجی و ورود سرمایه به داخل کشور و مخالف افزایش تولید و درآمد های نفتی هستند، اما هدف از ورود کشورهایی خارجی نباید چیزی جز این باشد و باید در این زمینه از تخصص های موجود نهایت بهره را جست فلذا قبل از انعقاد قرارداد باید ماهیت طرف قرارداد را بیشتر در اولویت کار قرار دهند و آنگونه که فرانسه ثابت کرده هیچ گاه طرف قرارداد خوبی نخواهد بود.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزموده را آزمودن خطاست/بدعهدی فرانسوی ها ثابت شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..