تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط «زونا» با بیماری قلبی و سکته

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زونا دانه های پوستی دردناکی است که می تواند در هر فردی که مبتلا به آبله مرغان شده روی دهد و این ریسک با بالارفتن سن افزایش می یابد.

در این مطالعه، محققان گزارشات پزشکی بیش از ۲۳ هزار نفر را در کره جنوبی که بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ مبتلا به زونا شده بودند بررسی کردند. محققان همچنین داده های تعداد افراد مشابه را که مبتلا به زونا نشده بودند را نیز بررسی کردند.

آنها دریافتند گروه مبتلا به زونا ۵۹ درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی و ۳۵ درصد بیشتر در معرض سکته در مقایسه با دیگران بودند.

یافته ها نشان داد خطر سکته در بین افراد زیر ۴۰ سال به مراتب بیشتر است. همچنین ریسک بروز سکته و حمله قلبی در اولین سال بعد از شروع زونا در بالاترین میزان قرار دارد و به مرور زمان کاهش می یابد.

بیماران مبتلا به زونا بیشتر زنان هستند و دارای فاکتورهای پرخطر سکته و بیماری قلبی نظیر سن بالا، فشارخون بالا، دیابت و کلسترول بالا هستند.

زونا یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است. نظریه رایج برای این بیماری این است که پس از ابتلا و بهبودی آبله‌مرغان این ویروس به صورت نهفته در سلول‌های عصبی واقع در شاخ قدامی نخاع باقی می‌ماند. تا زمانیکه به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود. در این حالت بیماری موضعی دردناکی ایجاد می‌شود که زونا نام دارد. نشانه‌های زونا تاول‌های منطقه‌ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می‌آید و با درد و سوزش همراه است. این تاول‌ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می‌کند و همانند آبله‌مرغان بسیار مسری هستند

منبع:مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط «زونا» با بیماری قلبی و سکته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..