تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید روزانه ۳۲ تن زباله در عجب شیر/دفع نامناسب زباله و مشکلات زیست محیطی

ساعت: 13:21 منتشر شده در مورخ: 1396/04/15 شناسه خبر: 1143039

معاون فرماندار عجب شیر از تولید روزانه 32 تن زباله در این شهرستان خبر داد و گفت: دفع نامناسب این زباله مشکلات زیست محیطی بسیاری ایجاد کرده و بهداشت محیط را نیز تهدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازفرهنگ عجب شیر،رضا رحمت اللهی در کارگروه پسماند این شهرستان با بیان اینکه محل دفن زباله عجب شیر به زودی تعیین تکلیف می ‌شود افزود: تکیک زباله از مبدأ در حوزه‌ های شهری و روستایی شهرستان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داشته و نحوه جمع آوری آن نیز نامطلوب است و نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دهیاران و شوراها در روستاها در کاهش تولید زباله، تفکیک پسماند خشک و تر و حذف رطوبت پسماندها گفت: همه باید در ساماندهی این بخش تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵درصد از پسماندهای حیوانی در شهرستان جمع آوری می شود افزود: شهرستان عجب شیر به عنوان اولین شهرستان در استان دربحث جمع آوری پسماندهای حیوانی است.

رحمت اللهی همچنین خواستار راه اندازی دستگاه دفع پسماند بیمارستانی در شهرستان شد و افزود: شبکه بهداشت شهرستان عجب شیر باید با تامین اعتبار مورد نیاز دستگاه دفع پسماند را تا یک ماه آینده راه اندازی کند.

معاون فرماندار عجب شیر با اشاره به دفن سنتی زباله در عجب شیر، بیان کرد: امحاء زباله‌ ها در سایت زباله این شهرستان به صورت سنتی انجام می‌ شود و دفن زباله‌ ها به این شیوه نمی‌ تواند در آینده جوابگوی حجم عظیم زباله‌ های شهری باشد.

وی با اشاره به لزوم تجهیز سایت دفن زباله این شهرستان، بیان کرد: مدیریت مواد زائد خشک شهری نیازمند جذب اعتبارات بخش خصوصی است تا بتوان از این مواد استفاده بهینه کرد.

رحمت اللهی با بیان اینکه باید مدیریت پسماند در روستاهای بزرگ شهرستان نیز مد نظر باشد، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان و محیط زیست بدون هیچ‌گونه اغماض با عوامل حقیقی و حقوقی دفع پسماند و فضولات حیوانی در داخل روستاها برخورد کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید روزانه ۳۲ تن زباله در عجب شیر/دفع نامناسب زباله و مشکلات زیست محیطی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..