تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش/ تعیین تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان در انتظار وزیر جدید

عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بحران نیروی انسانی آموزش و پرورش تا 4 سال آینده / تعیین تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان در انتظار وزیر جدیداسدالله‌ عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای سال‌های آتی اظهار کرد:  تا سال  1400نیاز به تأمین نیروی انسانی زیادی داریم که میزان آن نزدیک به 600 هزار معلم برآورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم وسیع نیاز به نیروی انسانی باید سیاستی برای رفع این مشکل به کار گرفته شود که از جمله این سیاست‌ها می‌توان به بکارگیری‌ آموزش‌دهندگان و نیروهای حق‌التدریسی اشاره کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروهای نام برده در حرفه معلمی فعالیت داشته و تجربه کافی را کسب کرده‌اند بنابراین اولویت‌ جذب باید با این گروه باشد.

عباسی افزود: دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان یکی از مسیرهای‌ تأمین نیروی انسانی محسوب می‌شود که با جذب افراد در رشته‌های مورد نظر آموزش و پرورش بحران کمبود نیروی انسانی در سال‌های آتی را کاهش می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای جذب نیروی انسانی در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش دوره‌های ضمن خدمت و کار‌آموزی کمک بسزایی‌ به روند تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش کمک می‌کند.

عباسی در مورد ریاست دانشگاه فرهنگیان و اهمیتی که این نهاد آموزشی در تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش دارد یادآور شد: با توجه به تأثیرگذار بودن این دانشگاه در دولت آینده و با انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش باید به این مسئله نگاه جدی‌تری شود تا این دانشگاه در شرایط بهتری به فعالیت بپردازد.

انتهای پیام/

نیاز کشور  به 600 هزار معلم تا سال 1400



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش/ تعیین تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان در انتظار وزیر جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..