تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فغانی: کلاس های دانش افزایی، کیفیت داوران را افزایش می دهد

علیرضا فغانی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری کلاس دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال ایران بیان کرد: همان گونه که تیم های لیگ برتری پیش از شروع فصل، تمرینات آماده سازی انجام می دهند، داوران هم باید در کلاس های دانش افزایی و آمادگی جسمانی شرکت کنند تا اطلاعات روز در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی افزود: این کلاس ها کمک زیادی به افزایش آمادگی و همچنین هماهنگی بین داوران می کند تا آن ها به بهترین شکل مهیای حضور در لیگ برتر شوند.

فغانی درمورد اینکه آیا حضور در چنین کلاس هایی برای تمام داوران اجباری است یا خیر، توضیح داد: حضور در این کلاس ها اجباری است و تمام داوران باید شرکت کنند. تست آمادگی جسمانی و اطلاع از قوانین داوری از مهم ترین آزمون های کلاس داوری است. در کل برگزاری کلاس های دانش افزایی در تمام دنیا مرسوم است.

وی درباره استفاده از مدرسان خارجی در کلاس های دانش افزایی، گفت: تا جایی که اطلاع دارم فدراسیون فوتبال برای حضور مدرسان مطرح در کلاس دانش افزایی مکاتباتی را انجام داده بود اما با توجه به اینکه در حال حاضر رقابت ها و کلاس های مهمی در سطح جهان برگزار می شود، مدرسان بین المللی نتوانستند به کشورمان بیایند. با این وجود اهمیت زیادی دارد که جدید ترین اطلاعات داوری در اختیار داوران قرار بگیرد. نکاتی را که از رقابت های جام کنفدراسیون ها کسب کردیم به کمیته داوران ارائه دادیم و قرار است در این کلاس به داوران لیگ برتری آموزش داده شود. امیدوارم سطح دانش تمام داوران به روز شود و قضاوت های خوبی در لیگ هفدهم داشته باشند.

داور بین المللی فوتبال کشورمان درباره کنارگذاشته شدن قانون محدودیت سنی برای داوران اظهار داشت: این قانون لغو شده اما باید تست های بدنی فوق العاده سختی را با موفقیت پشت سر گذاریم تا بتوانیم مجوز قضاوت در مسابقات را به دست آوریم. با وجود این دشواری ها، داورانی که سنشان بالاتر می رود از داوری خداحافظی می کنند.

انتهای پیام/

فغانی: داوران در کلاس های دانش افزایی با جدید ترین قوانین آشنا می شوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فغانی: کلاس های دانش افزایی، کیفیت داوران را افزایش می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..