تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروش بدون نسخه 90 درصد دارو‌های تخصصی دام و طیور در دارو خانه‌ها

محمدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فروش بدون نسخه 90 درصد دارو‌های تخصصی دام و طیور در دارو خانه‌هاکامیار محمد زاده رئیس نظام دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اظهار نگرانی از چالش فروش دارو های تخصصی بدون نسخه، مطرح کرد : بالغ بر 80 الی 90 درصد دارو های صنعت طیور در دارو خانه ها بدون نسخه کلینیسین ( نسخه های کلنیک های دامپزشکی ) به فروش می رسد و این فروش بی حساب و کتاب صرفا با مراجعه مرغدار به دارو خانه های ویژه دارو های دامی انجام می شود.

وی گفت : نظارت بر فروش دارو های دام و طیور در داروخانه ها ضعیف است و همین وضعیت به چالش و نگرانی جدی برای آینده سلامت دام و طیور و همچنین ادامه فعالیت دامپزشکان و کلینیک های دامپزشکی تبدیل شده است.

این مسئول انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان کرمانشاه حذف کلینیک را از مهم ترین علت های وضعیت پیش آمده و فروش آزاد دارو های تخصصی بدون نسخه در دارو خانه های عرضه کتتده دارو های دام و طیور و حیوانات دانست و ادامه داد : وقتی هر مرغدار به راحتی و بدون نسخه با مراجعه به دارو خانه به راحتی هر نوع داروی تخصصی را خریداری می کند، خود به خود جریان حذف کلینیسین ها پر رنگ تر می شود .

وی تصریح کرد: فروش بدون نسخه دارو های تخصصی به خصوص آنتی بیوتیک ها تنها معطوف به طیور نیست به گونه ای که گزارش های رسیده از فروش بیش از 50 الی 60 درصد دارو های تخصصی دام های کوچک و بزرگ بدون نسخه های کلینیسین ها و دامپزشکان خبر می دهد.

رئیس نظام دامپزشکی کرمانشاه ،افزایش تولیدات داخلی دارو های تخصصی را مهم ترین علت فروش بدون نسخه این دارو ها دانست و افزود : با توجه به اینکه میزان تولیدات این دارو ها در بخش دام و طیور چندین برابر بیش از نیاز داخلی کشور است در نتیجه رقابت به هر شکلی که شده برای فروش این دارو ها افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: اگر چرخه توزیع دارو بخواهد به واسطه حضور کلینیسین ها یا دامپزشکان انجام گیرد، میزان فروش مستقیم و بدون نسخه دارو نیز به شدت کاهش می یابد ، موضوعی که پیگیری ها را برای رسیدگی جدی مسئولین به سازمان دامپزشکی کشور کشیده و  در دست اقدام است ،زیرا دارو خانه ها با فروش بدون نسخه دارو های تخصصی دام و طیور عملا به درآمد زایی و سود آوری دارو سازان این حوزه کمک می کنند درحالیکه این وضعیت سلامت آینده صنعت دام و طیور را تهدید می کند.

محمد زاده یادآور شد: دامداران و مرغداران در بیشتر موارد هیچ اطلاعی از میزان تاثیر دارو های مصرفی در دام و طیورشان ندارند غافل از اینکه این موضوع در بیشتر موارد به افزایش مقاومت میکروبی در طیور و دام ها می انجامد .

انتهای پیام/

سلامت آینده صنعت دام و طیور در خطر است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروش بدون نسخه 90 درصد دارو‌های تخصصی دام و طیور در دارو خانه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..