تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناسا قصد دارد شهاب سنگ هایی که در مسیر زمین قرار دارند را منحرف کند

ناسا قصد دارد شهاب سنگ هایی که در مسیر زمین قرار دارند را منحرف کند

جمعه‌ای که گذشت یعنی 30 ژوئن، روز جهانی شهاب‌سنگ‌ها نام دارد، در این روز اقدامات مختلفی در سراسر جهان انجام می‌شود تا آگاهی عموم مردم درباره اجرام مختلف که در فاصله بسیار کمی از زمین در فضا حضور دارند، افزایش پیدا کند. در حال حاضر شهاب سنگ‌های زیادی اطراف زمین حضور دارند و برخی از آنها می‌توانند در صورت برخورد، تعداد زیادی از شهرها و کشورها را از بین ببرند. با تک شات همراه باشید.

افرادی که این روز را نام گذاری کرده‌اند، وعده داده‌اند که طی 10 سال آینده به صورت سالانه بیش از 100 هزار شهاب سنگ را شناسایی کنند به این امدی که بتوانیم مانع از برخورد نمونه‌های بزرگتر با زمین شویم. ناسا نیز به این موضوع علاقه مند است.

در هر حال آماده سازی فهرست شهاب سنگ‌ها تنها یک مرحله مقدامی است و باید به فکر راهکارهای مختلف برای جلوگیری از برخورد این اجسام آسمانی مرگبار با زمین باشیم. به همین علت ناسا با همکاری ESA ماموریتی به نام Asteroid Impact and Deflection Assessment را راه اندازی کرده‌اند. این ماموریت از فاز اولیه مفهومی وارد فاز طراحی اولیه شده است.

این ماموریت از دو بخش ماموریت Asteroid Impact و تست Double Asteroid Redirection تشکیل شده است، به این ترتیب که ابتدا کاوشگر DART با Didymoon که کوچکترین شهاب سنگ در یک سیستم باینری است برخورد می‌کند با این امید که این برخورد بتواند سرعت شهاب سنگ را تغییر دهد و این موضوع ثابت شود که می‌توان شهاب سنگ‌ها را از مسیرشان منحرف کرد.

ناسا قصد دارد اثبات کند که ما می‌توانیم زمین را از برخوردهای احتمالی شهاب سنگ‌ها در آینده محافظت کنیم. اغلب اندازه شهاب سنگ‌هایی که با زمین برخورد می‌کنند کوچک هستند اما در سال 2013 میلادی برخورد یک شهاب سنگ بزرگ موجب زخمی شدن و آسیب دیدن 1500 نفر در روسیه شد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناسا قصد دارد شهاب سنگ هایی که در مسیر زمین قرار دارند را منحرف کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..