تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاوشگری را به بهانه‌ ساخت مستند تجربه کردم

یک مستندساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاوشگری را به بهانه‌ ساخت مستند تجربه کردمپیروز جابری کارگردان مستندهای تلویزیونی، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کار در عرصه مستند گفت: کار ساخت مستند، یک کاوش پرهیجان است. کارگردانی و فیلمبرداری در کار مستند بسیار سخت‌تر است. یکی از دلایل این امر زمان‌بر بودن حرکت دوربین، نورپردازی و ... است؛ اما هرچه هست دنیایی تجربه در تهیه و تولید یک کار مستند به دست می‌آید.

وی ادامه داد: به نظر من، زمانی فیلم یک کارگردان بر روی دیگران تاثیرگذار خواهد بود که در درجه اول سازنده فیلم از اثرش تاثیر بپذیرد.

تصویربردار «میوه ممنوعه» تصریح کرد: در عرصه هنر کارگردانی آثار مذهبی و کودک با هم تفاوت زیادی دارد؛ اما آنچه که مسلم است کوتاهی عمر هنری ما بوده و من به عنوان سازنده اثر سعی کردم در این فرصت کوتاه ژانرهای متفاوتی را بسازم که هر کدام از آنها تخصص مربوط به خود را لازم داشت و این موارد باعث شد تا به ایده، تجربه و صبر من اضافه شود.

جابری درباره آخرین فعالیت هنری خود بیان کرد: آخرین فعالیت من ساخت مستند «شمیم باران» بود که در دو قسمت 45 دقیقه‌ای از شبکه افق پخش شد.

وی ادامه داد: مستند «شمیم باران» روایتگر زندگینامه آیت‌الله مجتهدی تهرانی است و با هدف ارائه پیام اخلاقی خواندن نماز اول وقت و ساده زیستی ساخته شد.

این کارگردان درباره مستندسازی و تاثیرگذاری آن اظهار داشت: به نظرم یک فیلم مستند باعث می‌شود تا کارگردان در جریان مسائل روز جامعه خود قرارگرفته و یاد بگیرد چگونه می‌توان تمام واقعیت را به تصویر کشید و مردم را به تماشای تلویزیون ترغیب کند.

کارگردان برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» در پاسخ به اینکه ساخت یک برنامه مستند و فیلم مستند چه تفاوتی با هم دارند، گفت: برای ساخت یک فیلم تخیلات فیلنامه نویس و در مستند تلویزیونی جریان روز و واقعیت‌های جامعه به تصویر کشیده می‌شود.

جابری در پایان در مورد جذابیت مستندسازی خاطرنشان کرد: ساخت مستند در ابتدا برایم سخت به نظر می‌رسید؛ اما رفته رفته جذابیت پیدا کرد و باعث شد تا به بهانه ساخت اثرم سختی زندگی مردم را از نزدیک لمس، به شهرهای مختلف سفر و به گونه‌ای کاوشگری را تجربه کنم. اطلاعات جدیدی راجع به آداب و رسوم مردم، اقلیم و ... به دست آورم و سرگذشت آدم‌ها را به تصویر بکشم.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاوشگری را به بهانه‌ ساخت مستند تجربه کردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..