تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقلال حرفه‌ای و انصاف در داوری‌ها ویژگی بارز انجمن قلم است/ معرفی برگزیدگان جایزه قلم زرین

دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی در اختتامیه جایزه قلم زرین بیان کرد:

اختتامیه جایزه قلم زرین در حال برگزاری استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه جایزه قلم زرین عصر امروز در انجمن قلم با حضور نویسندگانی چون محسن پرویز، راضیه تجار، کامران پارسی‌نژاد، عباس براتی‌پور برگزار شد.

در این مراسم، محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم با اشاره به سختی برگزاری جشنواره قلم زرین در ابتدای سال اظهار داشت: جمع‌آوری تمام کتاب‌هایی که سال گذشته به عنوان تاریخ انتشار آنها درج شده، کار سختی است. هر سال آمار که می‌گیریم با این مسئله مواجه می‌شویم که مثلا اطلاعات کتاب در خانه کتاب، در سال 95 ثبت شده است؛ در حالی که این آثار در سال 93 و 94 منتشر شده اند. کتاب‌هایی هم بود که در این آمار ثبت نشده بود اما در سال 95 منتشر شده‌اند. این مسئله فشار کار را زیادتر و کار داوران را سخت‌تر کرد.

وی درباره نقاط ضعف در اجرای برنامه‌های فرهنگی افزود: گاهی نقاط ضعف و اشتباهاتی در حوزه‌های فرهنگی دیده می‌شود. امیدوارم دقت نظر ما باعث شود این خطاها به حداقل برسد. زمانی مجبور شدیم جشنواره قلم زرین را در روز دیگری غیر از روز قلم برگزار کنیم. خوشبختانه جشنواره قلم زرین، از اولین دوره مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. از سال گذشته نهاد کتابخانه های عمومی هم به کمک جشنواره آمد.

در این مراسم محمدرضا سرشار با اشاره به اینکه قرار بود، پس از 23 سال مدرک معادل و ارزیابی به اهالی قلم اعطا شود؛ بیان کرد: متاسفانه بچه‌بازی‌ها، حسادت‌ها، من باشم و دیگری نباشد و ... اصل این قضیه را منتفی کرد. بسیاری از مشکلات ما از خودمان است؛ در حالی که جایگاه اهالی قلم در ذهن مردم بالاست.

در این مراسم علیرضا مختارپور دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی، با اشاره به ویژگی‌های انجمن قلم اظهار داشت: جوایز، انجمن‌ها و برنامه‌های مختلفی وجود داشت که بعد از چند سال یا به طور کامل خاموش یا از مسیرش خارج می شد؛ اما انجمن قلم استمرار داشت. ویژگی دوم این انجمن استقلال آن است. دولت‌هایی آمدند و رفتند، برخی از آن حمایت کردند اما هیچ یک سبب نشد استقلال انجمن قلم مخدوش یا در داوری‌ها دخالتی شود.

وی افزود: ویژگی سوم انجمن قلم انصاف است؛ چرا که آثار نویسندگان یا ناشرانی که با گرایش‌های متعهدانه انجمن قلم، زاویه داشت در جایزه قلم زرین بررسی شد.

در این مراسم از عباس براتی‌پور تجلیل شد. دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص عباس براتی‌پور گفت: کسانی دوران دفاع مقدس و انقلاب را با اشعار براتی‌پور طی کردند. نتایج کار امثال براتی‌پور مفهوم جدیدی از ادبیات انتظار را شکل داد. سهم امثال عباس براتی‌پور در ترویج و توسعه این نوع شعر ستودنی و قابل تقدیر است.

در این مراسم همچنین، احمد نیک طلب (یاور همدانی) در خصوص براتی‌پور بیان کرد: براتی پور از شاعرانی است که از جان و مال خود در راه شاعری هزینه کرده است. در این مراسم عباس براتی‌‌پور خاطراتی از زندگی خودش گفت و لوح یادبودی را دریافت کرد.

همچنین در بخشی از مراسم، یوسف قوجق دبیر پانزدهمین جشنواره قلم زرین بیانیه این جایزه ادبی را قرائت کرد.

در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان به شرح زیر اهدا شد:

جایزه قلم زرین در حوزه داستان بزرگسال، برگزیده و تقدیری نداشت.

«گل‌های تاریکی» اثر سینا سنجری در بخش شعر برگزیده شد.

در بخش شعر کودک و نوجوان، از طیبه زرنشان به بهانه «آسمان نقطه‌چین» شناخته شد.

در بخش نقد و پژوهش «داستان سیاسی، داستان انقلاب» نوشته محمد حنیف و «صد سال عشق مجازی» نوشته محمود فتوحی برگزیده شناخته شدند.

در حوزه داستان کودک و نوجوان هم «قصه آلبالو پلو» نوشته زهرا حیدری برگزیده شناخته شد.

انتهای پیام/

جایزه قلم زرین برگزیدگان خود را شناخت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقلال حرفه‌ای و انصاف در داوری‌ها ویژگی بارز انجمن قلم است/ معرفی برگزیدگان جایزه قلم زرین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..